با موافقت نمایندگان مردم در خانه ملت

سازوکار تامین مالی حمایت از کالای ایرانی تعیین شد

دبیر انجمن کسب‌وکار‌ اینترنتی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

صفر و یک‌های مجازی و حمایت واقعی از کالای ایرانی/ صفر و یک‌های مجازی پله‌های ترقی کالای ایرانی هستند

دبیر انجمن کسب و کار اینترنتی با اشاره به جایگاه کسب‌وکارهای مجازی در رونق تولید اعلام کرد: صفر و یک‌های مجازی می‌تواند پله‌های ترقی کالای باکیفیت ایرانی باشند.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۸۸
صفر و یک‌های مجازی و حمایت واقعی از کالای ایرانی/ صفر و یک‌های مجازی پله‌های ترقی کالای ایرانی هستند

رضا الفت نسب، دبیر انجمن کسب‌وکار اینترنتی، در این خصوص به جام جم آنلاین گفت: بسط و گسترش استفاده از دنیای مجازی در زندگی امروز تک‌تک افراد باعث شده تا بتوان گفت این نوع کسب‌وکار می‌تواند زمینه رونق بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر را واقعاً ایجاد کند.

الفت نسب در ادامه افزود: اولین قدم این است که استارت‌آپ‌هایی تشکیل شود برای معرفی و اطلاع‌رسانی کالاهای ایرانی تا رفته‌رفته زمینه افزایش تقاضا در این زمینه شکل‌گرفته و شاهد رونق تولید کالاهای مختلف ایرانی باشیم.

این مقام صنفی معتقد است متأسفانه زیاد به این موضوع بهاداده نشده و از دنیای مجازی برای واقعیت حمایت از کالای ایرانی استفاده‌نشده است، درحالی‌که نتایج سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند رشد تصاعدی قابل‌توجهی در تولید ایجاد کند.

به گفته دبیر انجمن کسب‌وکار اینترنتی اصلی‌ترین دستاورد ورود کسب‌وکارهای مجازی در عرصه حمایت از کالای ایران این است که سوداگری یا همان واسطه‌گری از بین رفته و قیمت تمام‌شده کالاهای ایرانی پایین‌خواهد آمد به‌این‌ترتیب تقاضای منطقی برای خرید کالای ایران شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به جشنواره ایران ساخت به جام جم آنلاین گفت: ما جشنواره ایران ساخت، کسب‌وکارهای آنلاین را داشتیم که در پی آن، مردم در مورد کالاها نظرات خود را مطرح کردند و این نظرات به تولیدکنندگان منتقل شد. نکته‌ای نه‌تنها باعث ارتقای کیفیت محصولات آتی می‌شد بلکه به‌نوعی بازاریابی دقیقی برای تولیدکنندگان شد و آنها توانستند متناسب با نیاز بازار کالاهای مختلف تولید کنند.

الفت نسب تصریح کرد: بستر فضای مجازی می‌تواند این حرکت بدون واسطه را انجام که نهایتاً منجر به افزایش حجم و تعداد کالاهای تولیدی شود، افزایشی که بدون تقاضا نیست و می‌تواند گفت از قبل برای آن تقاضا ایجادشده است.

این مقام صنفی معتقد است در شرایطی که افزایش نرخ دلار باعث بروز چالش عمده برای تولیدکنندگان شده است استفاده از فضای مجازی می‌تواند گزینه‌ای قابل‌توجه باشد تا بتوانیم واقعاً از کالای ایرانی حمایت کنیم . به‌عنوان‌مثال شبکه‌های اجتماعی را در راستای حمایت از کالای ایرانی بسیج کنیم.

وی اظهار کرد: فضای مجازی در گام اول در اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارد تا منجر به آشنایی مردم نسبت به کالاها و در قدم بندی در تبلیغ کالاها تأثیرگذار باشد و درنهایت تقاضای مؤثر شکل گیرد.

الفت نسب به جام جم آنلاین گفت: برای حمایت از کالای ایرانی، نیازمند مجموعه اقدامات هستیم که یکی از آنها تشکیل نمایشگاه‌های تخصصی است، نمایشگاهی که اغلب تولیدکنندگان اکنون نمی‌توانند هزینه‌هایش را تأمین کنند، درحالی‌که شبکه‌های مجازی یا بطور کلی دنیای مجازی می‌تواند واقعیت کالای ایرانی را با کمترین هزینه نه‌فقط به ایران بلکه به سراسر دهکده جهانی نمایش دهد.

وی تأکید کرد: امروز ما نیازمند هم‌افزایی هستیم و اگر در کنار این مهم محتوای خوب در سطح فضای مجازی داشته باشیم خریدار یا متقاضی با به یادآوردن برند مطرح‌شده، آن را بالاخره یافته و برای داشتنش هزینه می‌کند.

وی معتقد است امروز فرصت خوبی است که با جریان سازی گسترده خبری در فضای مجازی خریداران را به این نکته تشویق کنیم که به‌جای خرید کالای خارجی واردشده از کالاهای تولید داخلی استفاده کند که صرفه اقتصادی هم خواهد داشت.

الفت نسب تصریح کرد: دربی این اتفاق باید با استفاده از امکانات دنیای مجازی اجازه دهیم تجارب استفاده از کالای ایرانی در میان کاربران دست‌به‌دست شود تا درنهایت کالای باکیفیت‌تر و مناسب‌تر به مطالبه‌ای ملی برای خریداران تبدیل شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها