عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرانی لبنیات بر سلامتی مردم تأثیرگذار است تأکید کرد:دولت برای تأمین فرآورده‌های لبنی در سبد خانوار باید یارانه بدهد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۸۴
دولت برای تأمین فرآورده‌های لبنی در سبد خانوار یارانه بدهد/ دولت درباره دلایل افزایش قیمت لبنیات پاسخگو باشد

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در گفتگو با جام جم آنلاین بابیان اینکه دولت برای تأمین مواد اولیه کشاورزان اعم از نهاده‌های دامی باید ارز دولتی به آنان تخصیص دهد گفت:با توجه به گرانی کالا به‌واسطه تغییرات قیمت ارز در بازار،دولت دو بازار عرضه اولیه و ثانویه درست کرد و کالاهایی که مشمول بازار اولیه می‌شدند، ارز 4 هزار و 200 تومان دریافت کردند در صورتی این رقم قبلاً مبلغ 3 هزار و 800 تومان بود و همین افزایش رقم دولتی خودش منجر به گرانی شد.

نماینده صومعه‌سرا تأکید کرد:اعتقادداریم که لبنیات و مواد غذایی که با سلامت مردم در ارتباط است ازجمله کالاهایی هست که باید مشمول دریافت ارز دولتی شود و اگر لازم است در بودجه برای آنها ردیف مشخصی تخصیص داده شود چون مردم کشور نباید به‌هیچ‌وجه لبنیات گران بخرند و باید بتوانند از این محصول با کمترین قیمت بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر برای مدیریت و کنترل قیمت لبنیات چه باید کرد گفت: دولت مسئول اجرای قوانین است و باید هر چه سریع‌تر اقدام کرده و پاسخ سریع خود را بدهد، وقتی مجلس برای بهداشت مردم ۴ الی ۵ برابر پول در بودجه در نظر می‌گیرید نشان می‌دهد که برای سلامت جامعه اهمیت قائل است و یکی از مواردی که در بحث بهداشت به آن توجه شده تغذیه مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به اینکه برخی شرکت‌های لبنیاتی اقدام به صادرات محصولات خود می‌کنند تا ارز به کشور وارد شود افزود: دولت ، دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی باید پیگیر این اتفاقات باشند، نمایندگان در کمیسیون اقتصادی این امر را به مسئولین گوشزد کرده‌اند. ملت بدانند که نمایندگان در هر شرایطی حرف خود را می‌زنند و از حقوق آنان دفاع می‌کنند.

نماینده صومعه‌سرا با اشاره به اینکه مجلس به‌عنوان نهاد قانون‌گذار تا حد مشخصی توان و اختیار قانونی دارد گفت: تمام مشکلات را مجلس نمی‌تواند حل کند اما ملت بدانند نمایندگان آنها در خانه ملت نظراتشان را بلند بیان می‌کنند، ولی جریانات مهم رسانه‌ای نیز باید از مسئولان بخواهند که اتفاقات را پیگیری کند و اجازه ندهند شرایط ناخوشایندی در جامعه نادیده گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها