معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تا بسیج سازندگی

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، بسیج را نماد حضور ملی و مقاومت ملی دانست و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، بسیج نماد مردم‌سالاری ملی است؛ به این معنا که ملت با حضور در بسیج می‌توانند نقش خود را برای اداره کشور و تداوم انقلاب اسلامی ایفا کنند و بسیج برای ایفای این نقش نیازمند حضور مردم و حمایت دستگاه‌ها در جامعه است.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۶۲
از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تا بسیج سازندگی

سردار عبدالرضا آزادی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین درباره سالروز بسیج مستضعفان گفت: بسیج به معنای گرد هم آوردن امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مادی و معنوی ملت برای میل به یک هدف واحد برای دیانت و صیانت همه‌جانبه از کشور و انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) در پنجم آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند، در آن فرمان ایشان فرمودند: «مملکتی که 20 میلیون جوان دارد، باید بیست میلیون ارتش داشته باشد» اما نظام نوپای اسلامی نیز در معرض تهدیدات امنیتی و نامنی های داخلی قرار داشت.

آزادی با اشاره به نگاه اولیه امام راحل (ره) جهت تشکیل بسیج، تصریح کرد: فرمان تشکیل بسیج برای ایجاد آمادگی دفاعی و نظامی در ملت و به‌خصوص جوانان در جهت دفاع از مرزهای ایران اسلامی و انقلاب بود. با آغاز جنگ تحمیلی و ورود بسیج به جبهه و نقش‌آفرینی آن در کنار ارتش و بسیج، نقش مؤثری را در پیروزی دفاع مقدس ایفا کرد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس فرهنگی را خلق کرد که بعدها امام خمینی (ره) از آن به‌عنوان فرهنگ و تفکر بسیجی نام برد، افزود: ایشان فرمودند: « اگر بر کشوری نوای دل‌نشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گردید و الا هرلحظه باید منتظر حادثه ماند». بستر و کارمایه اصلی بسیج، اندیشه، تفکر و فرهنگ بسیجی و ارتباط آن‌ها با الگوهای رفتاری «انسان بسیجی» است.

وی با اشاره به اقتضای زمانه و تغییرات بسیج در طول زمان گفت: این نهاد در دوران دفاع مقدس در عرصه فرهنگی و سازندگی وارد شد و در این زمینه نقش‌آفرینی بسیاری کرد و در طول زمان از یک بسیج دفاعی و نظامی به یک بسیج همه‌جانبه برای رفع همه خلأها و نیازهای انقلاب اسلامی تبدیل‌شده است.

آزادی درباره وظایف بسیج یادآور شد: پس از دوران دفاع مقدس در ساختار و مسئولیت‌های سازمان بسیج تغییراتی ایجاد شد با این نگاه که در عرصه سازندگی و فرهنگی نیز ایفای نقش کند؛ در این سازمان علاوه بر بسیج مساجد و محلات، 22 سازمان بسیج اقشار تشکیل شد، به این معنا که در تمام اقشار کشور اعم از دانش‌آموزی، دانشجویی، فرهنگیان، اساتید و جامعه پزشکی و .. حضور پیدا کرد و وظایف اختصاصی هر قشر را تعریف و تشکیلات خود را نیز راه‌اندازی کرد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه فساد و رانت‌خواری در ساختار کشور منجر به فاصله طبقاتی خواهد شد، تصریح کرد: یکی از دلایل فساد و محرومیت مردم، می‌تواند فساد در ساختار اداره کشور باشد، بسیج در این خصوص قرارگاهی به‌نام قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر دارد .

وی افزود: بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها به‌عنوان بخش بزرگ و اثرگذار قادر است نقش مهمی را در تمامی زمینه‌ها در همکاری با دولت در جهت خدمت به مردم و جامعه داشته باشد.

آزادی بسیج را نماد حضور ملی و مقاومت ملی دانست و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج نماد مردم‌سالاری ملی است به این معنا که ملت با حضور در بسیج می‌توانند نقش خود را برای اداره کشور و تداوم انقلاب اسلامی ایفا کنند بنابراین بسیج برای ایفای این نقش نیازمند حضور مردم و حمایت دستگاه‌ها در جامعه است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: برای ادامه نقش بسیج در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نیاز به فراهم آوردن زمینه‌های لازم از سوی دستگاه‌ها و مسئولین کشور است تا بسیج بهتر از گذشته در این راستا فعالیت داشته باشد.

نسترن نعمتی-جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها