دختر جوان که به خاطر اختلاف با مرد مورد علاقه‌اش، روی خواهر او اسید پاشید و مرگ او را رقم زد، پای میز محاکمه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۶۲
محاکمه دختر جوان به اتهام اسیدپاشی مرگبار

به گزارش جامجم، رسیدگی به این پرونده از سال 93 و بهدنبال اسیدپاشی در جنوب تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران در تحقیقات مقدماتی دریافتند، زن جوانی از سوی دو خواهر مورد حمله قرار گرفته و قربانی اسیدپاشی آنها شده است.

پس از بهبودی نسبی زن جوان ماموران به تحقیق از او پرداختند که اظهار کرد: برادرم با دختری به نام مینا دوست بود، اما از مدتی قبل با هم اختلاف پیدا کرده بودند. روز حادثه مینا مقابل خانهمان آمد و شروع به فحاشی کرد. او به پدر و مادرم فحش میداد. از این رفتارش عصبانی شدم و گفتم، خودت دوست داشتی با برادرم باشی و حق نداری به کسی توهین کنی. از داخل کیفش ظرفی بیرون آورد و محتویات آن را روی من ریخت که تمام بدنم سوخت.

در ادامه مینا و خواهرش دستگیر و مدعی شدند که نمیدانستند داخل ظرف اسید است و قصدی برای این کار نداشتند.

پس از تحقیقات مقدماتی دو خواهر با قرار وثیقه آزاد شدند، اما بعد از دو سال قربانی اسیدپاشی جان باخت و پزشکی قانونی اعلام کرد مرگ او به خاطر عوارض اسیدپاشی بوده است.

مینا و میترا بار دیگر بازداشت شدند و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

دیروز به این پرونده به ریاست قاضی قربانزاده رسیدگی شد که ابتدای جلسه اولیای دم برای مینا و خواهرش اشد مجازات را خواستند.

آنها در شکایتشان گفتند؛ دخترمان بعد از اسیدپاشی روزهای سختی را گذراند. مری، معده و ریهاش در این ماجرا دچار سوختگی و آسیب شد. هر چه در توان داشتیم برای نجات جان او هزینه کردیم، اما در نهایت جان خود را از دست داد. برای مینا تقاضای قصاص داریم.

رئیس دادگاه در ادامه با تفهیم اتهام قتل عمدی به مینا از او خواست دفاع کند که دختر جوان گفت: من با مردی به نام سینا دوست بودم و به او علاقه داشتم. سینا به من قول ازدواج داده بود، اما بعد از مدتی موضوع را فراموش کرد. روز حادثه همراه خواهرم به مقابل خانه خواهر سینا رفتیم تا با او صحبت کنیم. فکر کردیم او زن است و من را بهتر درک میکند. وقتی ماجرا را برایش تعریف کردم، عصبانی شد و من را مقصر دانست. عصبانی شدم و فحاشی کردم که او به سمت ما حمله کرد و مایعی که برای تمیز کردن خانه خریده بودم روی او ریختم تا از خودم دفاع کنم. نمیدانستم داخل آن اسید است.

میترا هم با رد اتهامش گفت: ما برای حل مشکل مینا و سینا به آنجا رفتیم و نمیدانستم خواهرم همراهش اسید دارد. مقتول خواهرم را محکوم کرد. دعوا که بالا گرفت، مینا مایعی را روی او ریخت که نفهمیدم کجا مخفی کرده بود.

پس از دفاعیات متهمان و وکیل مدافعشان، قضات برای تصمیمگیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها