پاور بانک خورشیدی دستگاهی قابل حمل برای شارژ وسایل الکترونیکی مصرفی می‌باشد.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۲۴
پاور بانک خورشیدی چیست ؟

امروزه ساعات استفاده‌ روزانه از دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و غیره به اندازه‌ای افزایش یافته است، که همواره با تخلیه شارژ و خاموشی این دستگاه‌ها مواجه می‌شویم. گاهی لازم است که در طی یک روز چندین مرتبه دستگاه خود را شارژ نماییم. مشکل زمانی پیش خواهد آمد، که در سفر، یا در حال حرکت بوده و از برق شهری دور باشیم. در این زمان است که یک پاور بانک قدرتمند می‌تواند به ما کمک کند.

در این مقاله عملکرد منحصر به فرد پاور بانک‌های خورشیدی را بررسی خواهیم کرد. سپس در رابطه با کاربرد و انواع آنها صحبت کرده تا در دنیای مدرن امروزی، همسوی با تکنولوژی‌های جدید گام برداشته و با استفاده از آنها زندگی ساده‌تری را تجربه کنیم. در پایان چند نمونه از پاور بانک‌های خورشیدی برتر را معرفی می‌کنیم و مشخصات و ویژگی‌های آنها را بررسی خواهیم کرد.

پاور بانک خورشیدی چیست؟

پاور بانک خورشیدی یکی از انواع پاور بانک‌ها است. امروزه با افزایش قدرت پاور بانک‌ها، از آنها به عنوان دستگاه‌های برق اضطراری نیز استفاده می‌شود. پاور بانک‌‌ خورشیدی مانند سایر پاور بانک‌ها مجهز به یک باتری داخلی است.

تفاوت پاور بانک خورشیدی با سایر پاور بانک‌ها در این است که علاوه بر ذخیره شارژ از طریق شارژر USB، می‌تواند با جذب انرژی خورشید نیز شارژ شود. ذخیره شارژ در پاور بانک خورشیدی از طریق پنل‌هایی که روی دستگاه آن قرار گرفته است صورت می‌گیرد. پنل‌های خورشیدی، نور تابیده شده را دریافت کرده و انرژی خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

البته پاور بانک خورشیدی می‌تواند با استفاده از هر نور دیگری به ذخیره انرژی در باتری داخلی خود بپردازد، اما باید توجه داشت که قدرت نورهای مصنوعی مانند لامپ و مهتابی و چراغ روشنایی نسبت به نور خورشید بسیار کمتر است و فرآیند ذخیره شارژ توسط آنها با سرعت کمتری انجام می‌گیرد.

پاور بانک خورشیدی در مقایسه با پاور بانک‌های معمولی

همانگونه که قبلا اشاره شد برای استفاده از موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در مسافرت‌ها، همراه داشتن یک پاور بانک از خاموشی این دستگاه‌ها جلوگیری می‌کند. اما برای مسافرت‌های طولانی حتی داشتن یک پاور بانک قدرتمند هم نمی‌تواند جوابگوی ما باشد، در چنین مواقعی تنها اتکا به انرژی بی پایان خورشید چاره کار است.

بنابراین یک شارژر خورشیدی خوب می‌تواند موثر واقع شود و برای سفرهای طولانی مدت یا در هنگام کمپینگ و چادر زدن که دسترسی به برق وجود ندارد، بسیار کارآمد هستند. زیرا در زمان نبود برق و تخلیه شارژ پاور بانک، می‌توانیم از طریق نور خورشید به ذخیره شارژ در پاور بانک خورشیدی بپردازیم.
هرچند سرعت ذخیره شارژ توسط نور خورشید کمتر از سرعت ذخیره شارژ از طریق شارژر USB است، اما همچنان در زمان عدم دسترسی به برق شهری این ویژگی در پاور بانک‌های خورشیدی، تامین کننده شارژ مورد نیاز ما خواهد بود.



کاربرد پاور بانک خورشیدی

اولین پاور بانک‌هایی که وارد بازار شدند تنها برای شارژ کردن تلفن همراه استفاده می‌شدند. امروزه با توجه به افزایش ظرفیت پاور بانک‌ها، از آن‌ها می‌توان برای شارژ کردن دستگاه‌های مختلفی مانند تبلت، لپ‌تاپ، انواع اسپیکر، چراغ‌های روشنایی، مودم‌های همراه، و همچنین انواع دوربین مدار بسته استفاده نمود.

استفاده از پاور بانک‌های خورشیدی برای شارژ دستگاه‌های پرتابل

با پیشرفت تکنولوژی و کوچک شدن تجهیزات الکترونیکی از یک سو و ورود باتری‌های شارژی قدرتمند به بازار از سوی دیگر نسل جدیدی از تجهیزات الکترونیکی را روانه بازار نموده است. این دستگاه‌های کوچک و قابل حمل رواج بسیاری در بین تمامی افراد پیدا کرده‌اند.

انواع تلفن هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، اسپیکر بلوتوث، ویدیو پروژکتور و دستگا‌ه‌هایی از این قبیل دربرگیرنده این تجهیزات پرتابل می‌باشند که اکثرا دارای باتری شارژی داخلی هستند که معمولا قادر به تامین برق دستگاه تا چند ساعت می‌باشند. از اینرو استفاده از انواع پاور بانک به خصوص نوع خورشیدی آنها در استفاده از چنین تجهیزاتی بسیار مفید خواهد بود.

استفاده از پاور بانک‌های خورشیدی به عنوان منبع روشنایی

در بسیاری از شرایط از قبیل مسافرت‌های برون شهری، کمپینگ‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی وجود روشنایی به امری ضروری تبدیل شده است.

چراغ‌های کوچک شارژی، انواع لامپ‌های LED باتری‌دار، انواع پروژکتورهای کوچک LED، از رایج‌ترین منابع روشنایی در چنین شرایطی می‌باشند که می‌توان از پاور بانک‌ها برای استفاده طولانی مدت از آنها بهره گرفت.

همچنین اکثر پاور بانک‌ها خود دارای چراغ‌های روشنایی کوچک می‌باشند.

استفاده از پاور بانک‌های خورشیدی برای دسترسی به اینترنت همراه

دستگاه‌های جدیدی برای اتصال به اینترنت روانه بازار شده‌اند، از آن جمله می‌توان به انواع مودم همراه اشاره نمود که می‌توانند اتصال به اینترنت 3G و 4G را به صورت پرتابل برقرار نمایند. اما باتری داخلی این دستگاه‌ها قدرت نگهداری شارژ زیادی ندارند، بنابراین با استفاده از پاوربانک‌ها می‌توان شارژ مورد نیاز آنها را تامین کرده و در مدت زمان طولانی‌تری از آنها استفاده نمود و به اینترنت متصل شد.

همچنین اخیرا مدل‌های جدیدی از مودم‌های همراه وارد بازار شده‌اند که دارای باتری داخلی قدرتمندتری هستند و می‌توانند تا ساعت‌ها شارژ در خود نگهداری نموده و به عنوان پاور بانک هم مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از پاور بانک‌های خورشیدی برای سیستم‌های نظارتی

برای نظارت تصویری بر اماکنی از قبیل ویلاها و باغ‌ها که دسترسی به برق شهری وجود ندارد به راحتی می‌توان با استفاده از پاور بانک خورشیدی، برق مورد نیاز انواع دوربین مداربسته بیسیم شامل انواع دوربین مداربسته سیم کارت خور و انواع دوربین مداربسته وای فای را فراهم کرد.

از آنجا که باتری این دوربین‌ها برای استفاده‌های طولانی مدت طراحی نشده‌اند، با استفاده از انواع پاور بانک خورشیدی می‌توان مدت زمان بیشتری از آن‌ها استفاده نمود.

مارک‌های پاور بانک خورشیدی

مارک‌های مختلفی از پاور بانک‌های خورشیدی در بازار موجود می‌باشند. با توجه به برندها، ظرفیت، نوع باتری و تعداد پورت‌ها این شارژرهای خورشیدی همراه، در قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می شوند. در زیر به معرفی نمونه‌ای از این پاور بانک‌های خورشیدی پرداخته و مشخصات آن را بررسی خواهیم کرد.

پاور بانک خورشیدی Hiluckey


پاور بانک خورشیدی Hiluckey، دارای یک باتری لیتیوم پلیمری 24000 میلی آمپری است. باتری‌های لیتیوم پلیمری سبک‌تر هستند، بنابراین دستگاه‌های مجهز به این باتری وزن کمتری دارند و برای حمل بسیار مناسب می‌باشند.

با توجه به ظرفیتی که باتری این دستگاه دارد، می‌توان از آن تا 10 مرتبه برای شارژ کردن انواع موبایل و تا 4 مرتبه برای شارژ کردن انواع تبلت استفاده کرد.

دستگاه Hiluckey مجهز به سه سری پنل خورشیدی است و ذخیره شارژ در آن 3-5 برابر سریع‌تر از سایر پاور بانک‌های خورشیدی انجام می‌گیرد.

این پاور بانک ضد آب بوده و دارای دو پورت شارژر USB با جریان خروجی 2.1 آمپر می‌باشد و می‌تواند به طور همزمان به شارژ دو دستگاه بپردازد. همچنین دارای LED است که در مواقع ضروری و تاریکی می‌توان از آنها استفاده نمود. قیمت این پاور بانک خورشیدی حدود 50 دلار است.

برای آگاهی از قیمت و خرید انواع پاور بانک خورشیدی، می‌توانید به بخش خرید پاور بانک‌ها در فروشگاه اینترنتی پاساک مراجعه نمایید.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها