مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: بازرسان این اداره کل از ورود 20 محموله کالای غیراستاندارد چینی به گمرک های این استان جلوگیری کردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۳۱
استاندارد بوشهر از ورود 20 محموله خارجی به کشور جلوگیری کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رحیم بهره مند افزود: مقابله با ورود کالاهای غیراستاندارد را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم و کارشناسان استاندارد نظارت و کنترل مستمری در این زمینه دارند.
وی اضافه کرد: در بازرسی های صورت گرفته در هفت ماه سال جاری در گمرک های این استان، 20 محموله کالای غیر استاندارد شامل کلاه ایمنی موتورسیکلت، ابزار آشپزخانه، انواع آچار، پیچ و مهره و کالاهای برقی ساخت کشور چین غیر استاندارد اعلام و از ورود آنها به کشور جلوگیری شد.

57 آزمایشگاه همکار در زمینه آزمون کالاهای وارداتی و صادراتی و تدوین استاندارد دراستان بوشهر فعالیت دارند.

این شمار آزمایشگاه ها با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی در استان بوشهر راه اندازی شده که با فعالیت آنها این استان به یکی از قطب های آزمایشگاهی در کشور تبدیل شده است.

این آزمایشگاه ها یکهزار و 607 قلم کالا را مورد آزمون قرار می دهند که روند صادرات و واردات کالا در بندر بوشهر را به میزان قابل توجهی سرعت بخشیده است.

هم اکنون آزمون استاندارد 100 درصد کالاهای تولیدی استان بوشهر و 95 درصد از کالاهای صادراتی و وارداتی در بندر بوشهر در این استان صورت می گیرد.

عمده فعالیت های آزمایشگاه های همکار در قالب نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی و تدوین استانداردها تعریف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها