رئیس پلیس فتا استان قزوین از ترفند جدید کلاهبرداران سایبری در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و اعلام کرد: پسری که در فضای مجازی قصد ازدواج با دختری را داشت طعمه کلاهبرداری شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۴۹
عروس مجازی کلاهبردار از آب درآمد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، سرهنگ فخرالدین توکلی اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری این روزها با دستیابی به کد فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی به‌راحتی تحت نام و عنوان فرد از دوستان و آشنایان وی کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه این نوع کلاهبرداری‌های سایبری در پی اعتماد و غفلت کاربران صورت می‌گیرد که خود کد فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دیگران قرارمی‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین با اشاره به یکی از پرونده‌های موجود در پلیس فتا در این خصوص ابراز کرد: مرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و شکایتی را مبنی بر کلاهبرداری سایبری ارائه کرد.

توکلی اضافه کرد: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد این فرد با دختر جوانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی آشنا شده که دختر جوان به بهانه آشنایی بیشتر برای ازدواج با وی می‌خواهد که کد فعال‌سازی عضویتش در شبکه اجتماعی را برای نصب در روی رایانه‌اش ارسال کند و با بررسی مکالماتش بیشتر با شخصیت وی آشنا شود.

وی ادامه داد: دختر جوان با استفاده از اطلاعات آشنایان و بستگان مرد خواستگار که از طریق شبکه اجتماعی با هم در ارتباط هستند، از سه نفر آن‌ها بابیان نیاز فوری مبالغی را کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین بابیان این‌که کارشناسان پلیس فتا با یکسری تحقیقات فنی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند، تصریح کرد: متهم که با ترفندی خود را به شاکی نزدیک و با شخصیت کاذب، سن، شغل و سایر مشخصات خود را غیرواقعی عنوان کرده بود در برابر شواهد فنی به بزه انتسابی اعتراف کرد.

توکلی از شهروندان درخواست کرد: به‌هیچ‌عنوان اجازه ندهند دیگران به کد فعال‌سازی شبکه‌های مجازی آنان دسترسی و از این طریق در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و فعالیت کند، چراکه این عضویت یعنی تسهیل ارتباطات با دوستان و آشنایان شما در گروه یا شبکه اجتماعی که شماره تلفن آن‌ها را دارید و یا آن‌ها شماره شما را در گوشی خود ذخیره کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها