نماینده مردم فومن درباره انتخاب شهردار تهران به جام جم آنلاین گفت:

نگاه حزبی شورا، مشکلات مردم را بیشتر می‌کند/ سابقه آخوندی گویای خیلی از مسائل است

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی با نگاه خطی، گروهی و به اصطلاح حزبی به مساله انتخاب شهردار نگاه کنیم این مشکلات را خواهیم داشت و متاسفانه روز به روز هم برگرفتاری‌های مردم افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۱۸
نگاه حزبی شورا، مشکلات مردم را بیشتر می‌کند/ سابقه آخوندی گویای خیلی از مسائل است

محمدمهدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در واکنش به احتمال انتخاب آخوندی به عنوان شهردار تهران با بیان اینکه من تعجب می‌کنم چرا ما از آزمون و خطاها درس نمی‌گیریم گفت: اینکه کسانی در جایی سابقه فعالیت داشته‌ دلیل نمی‌شود این سوابق در پست‌های دیگر هم قابل استناد باشد.

افتخاری با تاکید براینکه ما همیشه در آزمون و خطا‌ها، پرخطا بوده‌ایم و نتوانستیم از این آزمون‌ها بهره و استفاده کافی و لازم را ببریم، خاطرنشان کرد: به هر حال افراد توانمند، کم‌حاشیه و کسانی که واقعا بدنبال رفع مشکلات مردم باشند زیاد هستند؛ اما تا زمانی با نگاه خطی، گروهی و به اصطلاح حزبی به مساله انتخاب شهردار نگاه کنیم این مشکلات را خواهیم داشت و متاسفانه روز به روز هم برگرفتاری‌های مردم افزوده خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص انتخاب آخوندی برای شهرداری تهران این سوال را مطرح کرد که آیا وقتی می‌بینیم عملکرد فردی در یک جایگاه پر از چالش و خطا بوده، باید او را برای مکان دیگری مانند شهرداری تهران که در آنجا هم حرف‌ها و حدیث‌ها بسیار زیادی وجود دارد انتخاب کنیم؟

این نماینده مجلس ادامه داد: من فکر می‌کنم این رفتار نه تنها مشکلات را کم نمی‌کند، بلکه آنها را بیشتر هم خواهد کرد؛ یک نگاه به سابقه آقای آخوندی خود گویای خیلی از مسائل است این موضوع دیگر پرس‌وجو ندارد.

وی با تاکید براینکه در مورد انتخاب شهرداری تهران خارج از مسائل گروهی نیاز به افرادی انقلابی و جهادی داریم اظهار کرد: از شورای شهر تهران تعجب می‌کنم که چرا باوجود اینکه می‌توانند گزینه‌های بهتر، مناسب‌تر و کم‌حاشیه‌تری از آقای آخوندی را در کشور و مخصوصا پایتخت پیدا کنند این مقدار بدنبال حواشی هستند.

افتخاری با تاکید بر اینکه اگر واقعا نگاه‌ها در شورای شهر تهران بسمت ایجاد حاشیه باشد یقینا جایگاه شهرداری نه تنها پیشرفت نخواهد کرد، بلکه پسرفت می‌کند اظهار کرد: پس اینجا نیاز به تعامل و توجه بیشتر است اگر واقعا شورای شهر تهران که شعارشان رفع مشکلات تهران بود آمده‌اند بدنبال حل این مشکلات باشند باید تامل بیشتری داشته باشند و با یک حرکت جهادی و انقلابی فرد شایسته‌ای را انتخاب کنند.

این نماینده مجلس در واکنش به اظهارنظر آخوندی که گفته بود افتخار می‌کنم مسکن مهر را متوقف کردم تاکید کرد: ای کاش او می‌توانست این جمله را بگوید که افتخار من این است، اگر مسکن مهر دچار مشکلاتی بود، توانستم با رفع مشکلات به سوی یک مناسب‌سازی و ایمن‌سازی حرکت کنم.

وی همچنین ادامه داد: مسلما آخوندی با این نگاهی که به مسکن مهر دارد در شهرداری تهران هم خواهد گفت نگاه من این نیست که هر کاری شهرداران قبلی کردند را ادامه دهم.

افتخاری با تاکید براینکه شهردار تهران باید خصوصیات زیادی از قبیل مدیریت، تدبر، تعهد و توانمندی را در کنار نگاه اجرایی و کاری داشته باشد گفت: شهردار باید مراقب وعده‌های خود باشد، داشتن استقلال رای، عدم وابستگی به دیگران، داشتن تخصص لازم و تلاش برای کیفیت در مسائل شهری از شرایط بسیار مهم برای یک شهردار است.

وی با بیان اینکه شهردار تهران باید اصالت فرهنگی و تاریخی شهر را جدی بگیرد اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم ویژگی‌های یک شهردار را کاردانی، لیاقت، دارا بودن صلاحیت دینی و انقلابی، امانت‌داری و پاکدانی فرموده بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند من شرایط کلی شهرداران را گفتم و شخص خاصی مدنظر نیست ولی با توجه به دیدگاه‌هایی که از افراد معرفی شده برای این سمت مطرح کرده‌اند، بعید است بتوانیم شهرداران موفقی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها