به بهانه فینالیست شدن دو گزینه شهرداری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

راه‌یابی آخوندی و حناچی به بهشت تحمیلی بود نه تصمیمی/ مدیریت جهادی با وزیر پرحاشیه امکان‌پذیر نیست

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس گفت: نمی‌دانم اگر اختلافی که در نامه استعفای آقای آخوندی به آقای روحانی عنوان شده بود واقعیت داشته باشد، روابط دولت و شهرداری در دوران تصدی آخوندی چگونه خواهد شد و چه بلایی سرشهر تهران خواهد آمد.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۹۲
معلوم نیست در دوران شهرداری آخوندی چه بلایی سر تهران می‌آید/ بهتر بود شورای شهر تهران خدمت‌رسانی را برکار‌های سیاسی مقدم می‌کرد

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار
جام‌جم آنلاین در خصوص انتخاب آخوندی به عنوان شهردار تهران گفت: شهرداری بیشتر از آن که موضوع سیاسی باشد نیاز به کار اجرایی دارد بنابراین بهتر بود انتخاب اعضای محترم شورا شهر تهران بیشتر جنبه خدمت‌رسانی به مردم داشته باشد نه اینکه جنبه‌های سیاسی بر جنبه‌های دیگر پیشی‌ بگیرد.

محمودی با بیان اینکه در موضوع انتخاب شهردار مساله مهم در نظر گرفته شدن اقشار مختلف مردم است اظهار کرد: براین اساس مثلا تفکری که قشر پائین دست، کارگر و افراد ضعیف را نادیده بگیرد که این مساله در تفکری که الان برای شهرداری معرفی شده هم وجود دارد بسیار آسیب‌ زننده است.

وی با اشاره به موضوع کارتن خوابی یا مشکلات اجتماعی در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: وظیفه شهرداری فقط عمرانی نیست، بلکه مسائل پیچیده‌تری مانند آسیب‌های اجتماعی در شهر وجود دارد که از لحاظ روان‌شناسی، عاطفی و خیلی موضوعات دیگر مردم شهر باید در آن دیده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در خصوص نگاه صرفا عمرانی به امور شهرداری نظرات متفاوتی وجود دارد اظهار کرد: با این حال به نظر می‌رسد یکی از ضرورت‌های شهرداری تهران این است که باید شخصی انتخاب شود که موضوعات دیگر غیرعمرانی را هم مدنظر خود قرار دهد تا بتواند خیلی از مسائل و مشکلات را حل کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای شهردار تهران توانایی تعامل او با دولت است خاطرنشان کرد: موضوع تعامل آقای آخوندی با دولت از موضوعاتی است که من نگران آن هستم.

نماینده مردم شهرضا با بیان اینکه آقای آخوندی اگر شهردار تهران باشند باید در جلسات هیات دولت شرکت کند اظهار کرد: نمی‌دانم اگر اختلافی که در نامه استعفای آقای آخوندی به آقای روحانی عنوان شده بود واقعیت داشته باشد روابط دولت و شهرداری در دوران آقای آخوندی چگونه خواهد شد و چه بلایی بر سر شهر تهران خواهد آمد.

محمودی در ادامه در خصوص سابقه عملکردی آخوندی خاطرنشان کرد: اگر من در بخش کوچک‌ حوزه شهرستان خودم به عملکرد آقای آخوندی در مسائل عمرانی نگاه کنم، باید بگویم بابتی کمکی که داشتند از وی تشکر کرده‌ام اما اگر در حوزه کلان به عملکرد وی نگاه کنیم ضعف‌هایی در خصوص مسائل عمرانی وجود دارد.

وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آخوندی در شهرداری تهران از مشاوران خوبی استفاده کند خاطرنشان کرد: بااین‌حال باید ببینیم هدف شورای محترم شهر از این انتخاب چیست؛ اینجا تنها کسی که باید پاسخگو باشد مسلماً تک‌تک اعضای شورا هستند و هدف از تشکیل شورای شهر چه در سطح شهرستان‌ها و چه در سطوح بالاتر هم همین مسئله پاسخگویی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها