جام جم آنلاین از روند افزایش نرخ اجاره بها گزارش می‌دهد

حبابی که هنوز نترکیده است

انتخاب احتمالی عباس احمد آخوندی به‌عنوان شهردار تهران از همین اکنون با انتقادهای متعددی روبرو شده است و بسیاری بر این باورند که او در مسند شهردار پایتخت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد؛ همان‌طور که در وزارت مسکن و شهرسازی نتوانست کاری انجام دهد.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۷۰
ظاهراً شورای شهر تصمیم گرفته تهران خوب اداره نشود/ با این گزینه‌ها آینده نگران‌کننده‌ای در انتظار پایتخت است/ بماند

به گزارش جام جم آنلاین ، پرویز سروری نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی یکی از منتقدان جدی هر دو گزینه نهایی برای شهردار تهران شدن است به این دلیل که هیچ یک از گزینه‌ها پیش‌نیازهای شهرداری تهران را ندارند.

وی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین چنین گفت: شورای شهر تهران با این رویه ظاهراً تصمیم گرفته تهران به‌درستی اداره نشود و به همین دلیل تصمیمات غیر کارشناسی می‌گیرد و احتمالا در آینده پایتخت را با چالش جدی مدیریتی روبرو خواهد کرد.

سروری تأکید کرد: با حمایت‌های سیاسی که در رابطه با موضوع شهرداری تهران وجود دارد، پایتخت ایران دریکی دو سال اخیر کاملاً متوقف‌شده و احساس می‌شود چهره تهران کاملاً در حال پیر شدن است.

به گفته سروری به دلیل مشکلات مدیریتی نشاطی که قبلاً در پایتخت تهران وجود داشت دیگر دیده نمی‌شود؛ چون افرادی که انتخاب می‌شوند توانایی ستادی و اجرایی را باهم ندارند یعنی یا فقط ستادی هستند و یا فقط اجرایی درحالی‌که با این روال کار مدیریت شهر تهران پیش نمی‌رود.

سروری با اشاره به سابقه آخوندی عنوان کرد: شهرداری تهران با وزارت خانه فرق دارد. وزارت بیشتر ماهیت ستادی را می‌طلبد، اما شهردار تهران باید یک فرد کاملاً میدانی باشد. چنین فردی باید مدام سرکارش حضورداشته باشد و یک کارشناس نیز به شمار برود و لازم است در رابطه با موضوعات مختلف نیز از اشراف کامل برخوردار باشد.

این نماینده سابق مجلس افزود: شهردار تهران باید به‌صورت انقلابی و جهادی عمل کند، اما ما در گزینه‌های انتخاب‌شده چنین افرادی را نمی‌بینیم و تقریباً هر دو گزینه احتمالی فاقد شرایط موردنیاز برای تصدی شهرداری تهران هستند.

وی در ادامه با انتقاد از حناچی گفت: حناچی در یک سال و نیمی که از حضورش در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران می‌گذرد هیچ اقدامی انجام نداد و ما جز قفل‌کردن تهران چیزی را ندیدیم. چون وی فردی ستادی با دیدگاه‌های کلاسیک و دانشگاهی و بدون اطلاعات منطبق با شرایط تهران است.

سروری ضمن ابراز نگرانی از انتخاب یکی از دو گزینه محتمل برای شهرداری تهران یادآور شد: این درحالی‌‌ است که شهرداری تهران نسبت به انتخاب آخوندی تأکید دارد که وی بعد از به‌جای گذاشتن یک کارنامه ناموفق در وزارت مسکن و شهرسازی خودش مجبور به استعفا شد و چندین استیضاح را نیز پشت سر گذاشت.

این نماینده پیشین مجلس به خبرنگار ما گفت: آخوندی در دوران وزارتش مدام با چالش روبرو می‌شد و آخرین بار نیز وقتی متوجه شد برآوردها حاکی از عزل شدن اوست با استعفا خود را از مهلکه عزل و استیضاح شدن نجات داد.

وی تصریح کرد: این فرد با این کارنامه کاملاً ناموفق حالا چطور قرار است شهردار تهران شود؟ شهرداری تهران به‌اندازه چند وزارت خانه کار دارد. آخوندی فردی است که در ماجرای زلزله کرمانشاه مفقود بود و حالا چنین شخصی چگونه می‌تواند در شهرداری تهران هرروز باقدرت بر سر پروژه‌های مختلف حضورداشته باشد و با جسارت این پروژه‌ها را جلو ببرد؟

سروری با انتقاد دوباره از حناچی تصریح کرد: یک بررسی کاملاً کارشناسی باید انجام شود و تا عملکرد حناچی را در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موردنقد قرار بدهد؛ به این دلیل که بسیاری از وعده‌های حناچی در وزارتخانه محقق نشد و دیدیم مشکلات بیشتر و بیشتر شد.

وی با ادامه انتقاد از آخوندی نیز افزود: چرا چنین شخصی باید شهردار تهران شود؟ ایشان نمره منفی از خود در وزارت منفی به‌جای گذاشته است. در بافت فرسوده تهران چه عملکردی از ایشان دیدیم؟ آیا احیا شد؟ حالا با حساسیت‌هایی که در رابطه با بافت فرسوده تهران وجود دارد او چگونه می‌خواهد مدیریت شهر تهران را در دست بگیرد؟ او در موضع وزارت کاری نتوانست انجام بدهد و حالا از موضع شهرداری هم نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد.

پرویز سروری در پایان گفت: وضعیت نگران‌کننده است و آینده خوبی را برای تهران پیش‌بینی نمی‌کنم. در این میان فقط مردم تهران هستند که ضرر می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها