سید مقاومت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

ایران اولین کشور اثرگذار منطقه است

سید حسن نصرالله گفت: هرگونه عادی سازی روابط را با اسرائیل؛ منبعش هر کسی باشد و یا به هر شکلی باشد محکوم می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۷۷
نصرالله: هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل محکوم است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید گفت: مسیر مقاومت تعیین کننده و سرنوشت ساز و قدرتمند بوده و به لطف خون شهدا، پیروزیهای تاریخی به دست آمده است.

انتقاد از جنبلاط و حزب جعجع به علت به تعویق انداختن تشکیل دولت

سید حسن نصرالله خطاب به ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیال ترقی لبنان گفت: منبع اطلاعات شما درباره نقش ایران و سوریه ( درباره ادعای جلوگیری از تشکیل دولت لبنان) چیست؟ شما تشکیل دولت را به علت گره ای که ایجاد کردی، چهار ماه به تأخیر انداختی به همین سبب همین مدت نیز به ما مهلت بده. اما (حزب) القوات اللبنانیه که تشکیل دولت را پنج ماه به تعویق انداخته است باید به همین مقدار نیز منتظر دیگران بماند. نخست وزیر مأمور تشکیل دولت باید حق هر کس را به خودش بدهد.

وی افزود ما به مشارکت هم پیمانانمان در دولت پایبند هستیم. سهیمه ای که با آن در دولت یعنی شش وزیر موافقت کرده ایم متناسب با حضور ما در مجلس و حجم سیاسی و مردمی ما نیست. ما بر مشارکت سنی های مستقل در دولت پافشاری می کنیم و به آنان افتخار می کنیم و ما از آنها هستیم و آنان از ما هستند. سنی های مستقل نگذاشتند منازعه سیاسی در لبنان به یک جنگ مذهبی که آمریکا برای تحقق آن می کوشید تبدیل شود. سنی های گروه هشت مارس واقعا مایه افتخار هستند و حق دارند در دولت شرکت کنند. به طرفهای ذی ربط اطلاع داده ایم درخواست ما برای حضور سنی های مستقل در دولت برای رفع سرزنش از خودمان نیست بلکه یک خواسته جدیدی برای تشکیل دولت وحدت است

ملت بحرین تسلیم تهدیدات نخواهد شد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت اقدام دستگاه قضایی بحرین در تبدیل حکم تبرئه شیخ علی سلمان (دبیر کل جمعیت ملی وفاق اسلامی بحرین) به حبس ابد نشانه سرکوبگر بودن این قوّه است. ملت بحرین هر قدر هم که جانفشانی کند و هر قدر هم که تهدیدش کنند، تسلیم نخواهد شد.

ربط دادن دولت لبنان به ایران و تحریم های آمریکا احمقانه است

سید حسن نصرالله افزود ربط دادن تشکیل دولت لبنان به ایران و تحریمهای آمریکا و دمشق و بشار اسد رئیس جمهور سوریه، احمقانه است.

مردم یمن بیش از هر زمان دیگر به پیروزی نزدیک هستند

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به ملت یمن گفت صبر و بردباری کنید و به مواضع خودتان پایبند بمانید، زیرا امروز شما بیش از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک هستید.

وی افزود دعوتها به توقف جنگ، نتیجه پایداری ملت یمن است و شاید برای نجات ائتلاف سعودی از باتلاق یمن این دعوتها مطرح شده است.

نصرالله گفت جای تعجب دارد چگونه است که جنایت قتل جمال خاشقجی جهانیان را حیرت زده کرده است اما جهانیان از جنایات متجاوزان سعودی در یمن حیرت زده نشده اند. ما به علت قضیه خاشقجی در یمن در برابر وضع جدیدی قرار داریم و این خوب است که دعوت به توقف جنگ در یمن می شود. دعوتهای آمریکا برای متوقف کردن جنگ در یمن شاید نیرنگ و فریب باشد اما باید در زمان این دعوتها تأمل کرد. اعلام ابتکار آمریکا برای آتش بس یک ماه پس از شدیدترین تجاوز به سواحل غربی ( الحدیده) یمن مطرح می شود.

اگر مقاومت نبود شاهد سفر نتانیاهو به دمشق بودیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت اگر پایداری ملت و رهبری و دولت سوریه نبود ما شاهد سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات صهیونیستی به دمشق بودیم. با همه ظلمهای عربی در حق سوریه اما سوریه موضعش را در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت تغییر نداد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید گفت ما به علت قضیه خاشقجی در یمن در برابر وضع جدیدی قرار داریم و این خوب است که دعوت به توقف جنگ در یمن می شود.

هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل محکوم است

سید حسن نصرالله گفت هرگونه عادی سازی روابط را با اسرائیل ؛ منبعش هر کسی باشد و یا به هر شکلی باشد محکوم می کنیم. از همه ملتهایمان دعوت می کنیم با عادی سازی روابط مخالفت و همه اشکال عادی سازی را محکوم کنند و باید با این نبرد مقابله کرد.

وی خطاب به مردم فلسطین گفت از گامهای عادی سازی روابط با اسرائیل غمگین نشوید زیرا آنچه که تاکنون پنهانی انجام می شد اکنون آشکارا انجام می شود و عادی سازی کنونی روابط، به نفاق عربی پایان می دهد و نقابهای فریبکاران و منافقین را از چهره های آنان می اندازد.
وجود منافقین و فریبکاران و مروجان توهم باعث تأخیر در پیروزی و روشن کردن تکلیف (دشمن) و جلوگیری از آگاهی حقیقی شده است.

به هرگونه حمله و تجاوزی به لبنان پاسخ خواهیم داد

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود تاکید کرد به هرگونه حمله و تجاوزی به لبنان یا بمباران یا گلوله باران آن قطعا پاسخ خواهیم داد و نمی پذیریم که دشمن کشور ما را همانند گذشته جولانگاه خود قرار دهد.

تهدیدات و فشارها و تحریمها علیه ما سودی ندارد

این قدرت (موشکی) ، کلید است و اشغالگری ، کلید نیست و مشکل او با ما این است که ما این قدرت را داریم. نتانیاهو می خواهد این قدرت را از ما بگیرد در حالی که خودش برای قدرت بیشتر موشکی تلاش می کند. ما به قدرت لبنان پایبند و به معادله طلایی و سلاح مقاومت و همه موشکهایش پایبند هستیم. تهدیدات و فشارها و تحریمها علیه ما سودی ندارد و از کشورمان دفاع خواهیم کرد زیرا دست برداشتن از دفاع باعث می شود به لبنان تجاوز شود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت کاروانهای شهدای ما ادامه دارد و در هر میدانی که می رویم پیروزی می آفرینند.

نقطه قدرت ما قدرت موشکی مقاومت است

سیدحسن نصرالله گفت نقطه قدرت ما قدرت موشکی مقاومت است زیرا برای ارتش لبنان داشتن موشکهای پیشرفته ممنوع است. دشمن با بزرگنمایی و فشار و استفاده از آمریکایی ها تلاش می کند بر قدرت موشکی مقاومت متمرکز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
reza
United States
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
۰
۰
درود به شرف ات سردار بزرگوار اسلام زنده باشی.
سید رضا شكوهی از امریكا

نیازمندی ها