در دوران کهن همیشه کیمیاگران در فکر این بودند که چگونه بتوانند منابع طبیعی موجود در اطراف را به محصولی و موادی دربیاورند که بتواند به زندگی بشر روح تازه ای ببخشد.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۹۱
چرا متخصصان پشم سنگ را پیشنهاد می کنند ؟

در دوران کنونی هم کارشناسان صنعت عایق همیشه در تلاش هستند تا بتوانند خاصیت های موجود در مواد طبیعی را مورد استفاده قرار دهند تا محصولی ایجاد کنند که زندگی انسان را بهبود ببخشد.

پشم سنگ یا همان Rockwool که در زبان عربی نیز به نام الصوف الصخری شناخته می شود، از 7 نیروی موجود در سنگ استفاده می کند و محصولی را ارائه می کند که به واقع بزرگترین چالش موجود در دنیا را نشان می دهد.

هفت نیروی سنگ

کارشناسان توانسته اند که قدرت طبیعی موجود در سنگ را به 7 عامل تبدیل کنند و از آن ها برای تولید عایق معدنی استفاده کنند. این هفت دلیل نشان می دهد که چرا تولید کنندگان اعتقاد دارند محصولی که تولید می کنند می تواند به نیازهای بشر پاسخ دهد. تا کنون این 7 نیرو طبیعی خاص در سنگ کشف شده ولی به واقع در سال های آینده با پیشرفت تکنولوژی و گسترش مرزهای دانش دیگر خواص نهان در سنگ هم شناسایی خواهد شد.

نیروی اول : مقاومت حرارتی
امکان تحمل دمای بیش از 1000 درجه سانتی گراد


در زندگی شهری امروزی که روزبه روز بر تعداد مردم در شهرهای بزرگ بیشتر می شود (مهاجرت به شهرهای بزرگ) ساختمان های بزرگ و مجتمع های چند واحدی راه حلی هوشمندانه برای این مشکل است. هم چنین با استقبال مردم و افزایش تعداد مجتمع ها و مراکز تفریحی و خرید، بحث ایمنی این مراکز در الویت است. در صورت آتش سوزی و حریق در یکی از طبقات این ساختمان ها و یا مجتمع های خرید و موضوع گسترش آتش سوزی به دیگر طبقات نگران کننده است.

عایق پشم سنگ در برابر آتش بسیار مقاوم است و از گسترش آتش به نقاط دیگر جلوگیری می کند. از ساختمان های مسکونی تا مراکز تفریحی، از آموزشگاه ها و مدارس تا مجتمع های رفاهی و موارد دیگر، استفاده از عایق معدنی کمک می کند تا شهری امن برای شهروندان بسازیم.

نیروی دوم : خواص گرمایی
ذخیره انرژی با نگه داری دمای داخل محیط


در فصل سرما و گرما تفاوتی نمی کند، این عایق آب و هوای محیط را توسط دستگاه های سرمایشی و گرمایشی ایجاد شده نگه داری می کند. با استفاده از عایق های معدنی نه تنها به طبیعت کمک کرده اید بلکه هنگام به کارگیری دستگاه های خنک کننده و گرم کننده به فعالیت آن ها کمک می کنید و از هدر رفت انرژی جلوگیری خواهید. عایق های معدنی انعطاف پذیر هستند و می توان از آن ها برای مکان ها و قسمت های گوناگون استفاده کرد تا از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد. با این که از رفت و آمد جریان هوا جلوگیری می کند اما عایق معدنی تغییر شکل نداده و تا مدت زمان طولانی می توان به کاربری آن اعتماد داشت.

نیروی سوم : قابلیت های آکوستیک
توانایی حذف و یا افزایش شدت صوت


سیستم های حمل و نقل مانند مترو باعث ایجاد صداهای شدیدی می شوند. هم چنین در فرودگاه ها صداهای زیادی ایجاد می شود. استفاده از عایق های معدنی کمک می کند تا از شدت صدا موجود کاسته شود و محیطی آرام تر برای شهروندان بوجود آید.

تحقیقات نشان می دهد که آلودگی های صوتی باعث کاهش سطح توانایی های فردی مانند حافظه می شود و باعث بد رفتاری های اجتماعی می شود. عایق های معدنی چگالی بالایی دارند و این خاصیت باعث می شود تا در برابر صوت مقاومت داشته باشند. هم چنین استدیوهای موسیقی و یا مراکز خدمات صوتی از این عایق های معدنی استفاده می کنند چون از انتقال صدا به ساختمان های کناری جلوگیری می کند.

ساختمان ها و مجتمع هایی که در نزدیکی فرودگاه ، خط مترو و ... قرار دارند با استفاده از عایق های معدنی می توانند به میزان 40 درصد آلودگی های صوتی را کاهش دهند. مدارس و آموزشگاه هایی که از عایق معدنی استفاده نمی کنند میزان 25 درصد از صدا و گفته های آموزگار خود را از دست می دهند!

نیروی چهارم : قدرت و استحکام

با گسترش شهرنشینی ساخت خانه هایی با استحکام که در گذر زمان هم قابل استفاده باشد تبدیل به موضوع اصلی مهندسان شهرسازی و ساختمان ساز شده است. عایق های معدنی ساختار فیزیکی ویژه ای دارند که باعث می شود با گذر زمان و تغییرات آب و هوایی و رطوبت، شکل ظاهری و استحکام آن ها تغییری نخواهد کرد. به خاطر وجود ساختار فیبری هوشمند در عایق معدنی با گذشت چندین سال از اجرای آن ها هنوز هم قابلیت ها و شکل ظاهری خود را حفظ خواهند کرد.

نیروی پنجم : زیبایی
وجود عملکرد بالا همزمان با زیبا بودن


هنگامی که انسان در محیطی زیبا زندگی کند باعث بوجود آمدن حس آرامش می شود. هم چنین محیط های زیبا و جذاب باعث افزایش قدرت خلاقیت می شود. بوجود آوردن محیط های زیبا در جامعه باعث می شود که تعاملات اجتماعی افزایش پیدا کند. پس سازه ها و ساختمان های موجود در اطراف ما زیبا باشد تا این حس زیباشناسی که در انسان وجود دارد برانگیخته شود. به همین خاطر باید از مواد مناسب و معماری های خلاقانه استفاده شود تا محیط زندگی بشر به بهترین شکل بوجود آید.
عایق های معدنی به خاطر خواص فیزیکی که دارند به معماری شهری کمک می کند و هم چنین استحکام حرارتی سازه ها را هم افزایش خواهد داد. امکان تولید عایق های معدنی در ابعاد و اندازه گوناگون با توجه به نیاز سازه وجود دارد.

نیروی ششم : ضد آب بودن
مدیریت منابع ارزشمند


با ایجاد حوضچه های مخصوص که با استفاده از عایق های معدنی ایجاد شده اند می توان آب های پشت بام و دیگر سطح ها را هدایت کرد. با این کار هم از انباشت آب در پشت بام ساختمان ها و دیگر سطوح جلوگیری می شود و هم باعث جلوگیری از هدررفت منابع آبی خواهد شد.

با استفاده از عایق معدنی در سازه ها از ورود نم و رطوبت به ساختمان جلوگیری می شود و سازه برای مدت طولانی تری قابل استفاده خواهد بود.

نیروی هفتم : چرخه بازیافت
مواد بازیافت شونده


سنگ یکی از فراوان ترین مواد موجود در طبیعت است اما باید همین ماده فراوان را هم به گونه ای صحیح و مناسب مورد استفاده قرار داد. بعد از تخریب سازه ها و ساختمان ها باید از هدر رفت بازمانده های سازه ها و ورود مستقیم به طبیعت جلوگیری کرد. یکی از خواص ویژه عایق های معدنی امکان استفاده از آن ها به مدت طولانی است.

یعنی ساختمانی که از عایق های معدنی استفاده می کند می تواند مطمئن باشد که برای ده ها سال این عایق ها بدون تغییر شکل و با حفظ خواص خود وجود خواهند داشت. اما با پیشرفت دانش و فناوری این امکان وجود خواهد تا عایق های معدنی را با استفاده از روش های خاص در چرخه بازیافت قرار داد تا به طبیعت کمک کنیم.

در صورت احتیاج به اطلاعات بیشتر و انتخاب نوع عایق برای مکان مورد نظر خود با کارشناسان شرکت پوشینگر در ارتباط باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها