یک کارشناس دینی گفت: پیامبر اکرم (ص) عقل کل است و ایشان این زمان را می‌دیده اما هنوز بعضی‌ها سیره پیامبر را که «اشداء علی الکفار» است، باور نکردند و فرمان خداوند را که برائت از مشرکین است اطاعت نمی‌کنند و باعث می‌شوند دشمن گستاخ تر شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۵۲
بعضی‌ها هنوز «اشداء علی الکفار» را باور نکردند/ محکم بودن مسئولین سبب عقب نشینی دشمن می شود

حجت‌الاسلام احمد حسین زاده در گفت‌و‌گو با «جام جم آنلاین» در خصوص مشی سیاسی پیامبر اکرم (ص) با دشمنان اسلام و نحوه تعمیم به عصر و جامعه امروز اظهار داشت: «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» در قرآن کریم آمده که خداوند جهت برخورد با کفار، خطاب به پیامبر اسلام (ص) فرموده است.
این کارشناس دینی بیان داشت: حضرت محمد (ص) نسبت به دشمنان اسلام بسیار سرسخت، محکم، جدی، انعطاف ناپذیر بود و اهل شوخی نبود و در عین حال ایشان اهل مکر و حیله و حقه و خدعه نبودند و در برابر دوستان بسیار انعطاف پذیر و مهربان بود آنقدر که خداوند فرمود نزدیک است که در این مسیر خودت را فدا کنی!
وی گفت: بالاترین امتیاز همین است که پیامبر اکرم (ص) نسبت به کفار، «اشداء علی الکفار» بود و امروز هم با کفار باید خیلی خشن و محکم باشیم و البته محکم بودن به معنای فحاشی نیست بلکه به این مفهوم است که وقتی مسئولین ما در زمان ریاست خود در مقابل دشمنان نظام اسلامی خیلی محکم بودند، دشمن عقب نشینی می‌کرد و در مقابل، بعضی از رئیس‌جمهورهای ما که اهل سازش بودند مشاهده کردیم که دشمن جری‌تر و گستاخ تر می‌شد.
حجت‌الاسلام حسین زاده افزود: در همین راستا از پیامبر اکرم (ص) روایت داریم که ما را از تواضع در مقابل متکبر نهی کردند و فرمودند: «اگر به انسانهای متکبر برخورد کردید با آنان تکبر ورزید. زیرا این روش برای آنان خواری و حقارت می‌آورد»؛ بنابراین باید در مقابل دشمن محکم بود تا جسورتر نشوند.
وی در پاسخ به اینکه چطور می‌توانیم بایدها و نبایدها مشی سیاسی پیامبر اکرم (ص) را در برخورد با دشمنان اسلام به عصر و جامعه امروز به عنوان الگو تعمیم دهیم؟ گفت: چنانچه به آیه 59 سوره نساء که خداوند متعال می‌فرماید «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» عمل کنیم خود به خود این مهم درست می‌شود.
این کارشناس دینی در خصوص چگونگی تعمیم سیره پیامبر اکرم (ص) به جامعه امروز به عنوان الگو ادامه داد: باید هر دستور و هر امری که رسول خدا فرمان دادند، ما قبول کنیم و در کار و فرمایش پیامبر خدا، حاشیه نزنیم و خودمان را بهتر از ایشان ندانیم.
وی ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) عقل کل است و شخصیتی که عقل کل است، این زمان را می‌دیده بر خلاف بعضی ها که فکر می‌کنند پیغمبر مال این زمان نیست و یا فرمایش ایشان برای این زمان کاربردی نیست!
حجت‌الاسلام حسین زاده یادآور شد: خداوند در سوره توبه فرموده است که با مشرکین سازش نکنید و اعلام برائت کنید اما هنوز بعضی‌ها باور نکردند و به سراغ مشرکین می‌روند و این بدبختی را به مملکت خودشان می‌رسانند؛ بنابراین اگر ما به آیه 59 سوره نساء عمل کنیم در واقع به سیره عملی پیامبر اکرم عمل کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها