سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از کشف آثار و نشانه های تمدن به جامانده از انسان دوران پیش از تاریخ در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۹۷
کشف آثار تمدن پیش از تاریخ در شهرستان مشکین شهر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،ایمانعلی ایمانی، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر صبح امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: به غیر از نقوش صخره ای یا سنگ نگاره های دو روستا در بخش مرادلو در 10 مکان جدید نیز آثاری کشف شده است.

وی افزود: گستردگی و فراوانی سنگ نگاره ها و تنوع حکاکی منطقه مشکین شهر یکی از نمونه های کم نظیر در نقوش صخره ای ایران و جهان است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر به ضرورت تداوم مطالعات نقوش صخره ای اشاره کرد و بیان داشت: نقش های کشف شده از انسان های در حالت شکار با کمان، سواره در حال رفتارهای موزون و جادوگرانه است.

ایمانی ادامه داد: استل های بز کوهی، نقش های لنگر کشی میادین شکار گوزن به صورت های فردی و جمعی، تیراندازی و صحنه های جنگ نشانگر سکونت انسان در پیش از تاریخ بخش دیگری از نقش و نگارها است.

وی سنگ نگاره های منطقه مشکین شهر را که دارای نقش مایه های متنوع انسانی، حیوانی و نمادین هستند، فرصت مغتنمی در جهت افزایش بهره وری های هنری و توسعه گردشگری شهرستان و استان عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها