وزارت خارجه فرانسه در توئیتی با توجه به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران توسط آمریکا از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز تاسف کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۸۲
وزارت خارجه فرانسه: از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران متاسفیم

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سفارت فرانسه در تهران در صفحه توئیتر خود مطلبی را که وزارت امور خارجه این کشور در حساب توئیتری خود نوشته باز نشر کرده است که در این توییت آمده است: «ما از اعمال مجدد تحریم ها توسط ایالات متحده در پی خروج این کشور از برجام عمیقا متاسفیم. برجام عنصری کلیدی از بنای جهانی عدم اشاعه هسته ای است».

همچنین سفارت فرانسه در تهران در توئیت دیگری نوشته ژان لودریان وزیر خارجه فرانسه با مضمون این که «تعهد اروپا برای حفظ برجام، عنصری کلیدی از عدم اشاعه و دیپلماسی چندجانبه است. شرکت‌های اروپایی که مبادلات مشروع با ایران را ادامه می دهند حمایت می‌شوند و انتظار می رود که ایران به کلیه تعهداتش پایبند باشد» را باز نشر کرده است.

دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که تحریم‌های این کشور علیه ایران مجددا بازگشته‌اند. همچنین در پی این تصمیم، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف کردند.

از سوی دیگر به گفته یکی از مقامات آمریکایی دولت آمریکا موافقت کرده تا به هشت کشور از جمله متحدان نزدیک به خود مانند کره جنوبی، ژاپن و همین طور هند اجازه داده شده تا پس از اعمال دور دوم تحریم‌ها بر ایران در هفته آینده، به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها