جانشین پایگاه دریابانی کیش خبر داد:

توقیف ۲ لنج صیادی با ۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق

جانشین پایگاه دریابانی کیش از کشف ۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط دریابانان و توقیف دو فروند لنج صیادی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۷۱
توقیف ۲ لنج صیادی با ۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ علی اصغر جمالی اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، دو اکیپ از عوامل گشت دریایی ناوگروه شناوری برای انجام گشت دریایی در سطح حوزه استحفاظی اعزام و در ۱۵ مایلی جنوب شرق جزیره کیش به دو فروند لنج صیادی که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشکوک می‌شوند.

وی با اشاره به این که لنج‌ها در حال خروج از مرز‌های جمهوری اسلامی بودند تا سوخت قاچاق ذخیره شده در لنج را به شناور‌های بیگانه که در خارج از آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بودند، انتقال دهند تاکید کرد: لنج‌های ذکر شده پس از چندین مایل فاصله از اسکله‌های فرعی در حال خروج از آب‌های ایران بودند که توقیف و محموله آنان مورد بررسی قرار گرفت.

جانشین پایگاه دریابانی کیش تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه شناور‌های مذکور مشخص شد در یخچال‌هایی که برای نگهداری ماهی‌های صید شده استفاده می‌شد مقدار قابل توجهی سوخت گازوئیل بوده و با توجه به محرز شدن سوخت قاچاق و بررسی دقیق‌تر از این شناور، تعداد ۴ مخزن پر از گازوئیل در قسمت خن هر دو شناور مشاهده شد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با توقیف این شناور‌های به ظاهر صیادی ۵ نفر دستگیر شده اند، ادامه داد: از ابتدای امسال ۸ شناور که دو فروند آن لندینگرافت و ۶ فروند شناور ماهیگیری بودند، توقیف و ۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از آن‌ها کشف و ضبط و ۴۰ نفر قاچاقچی سوخت در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

جانشین پایگاه دریابانی کیش با تقدیر از همکاری قوه قضائیه افزود: با دستور قضایی سوخت‌های قاچاق شناور‌ها تخلیه و به مخازن شرکت ملی نفت جزیره کیش انتقال داده شد.

سرهنگ جمالی پدیده قاچاق را یک عمل خلاف شرع و ضربه به اقتصاد، هویت ملی و برنامه ریزی کشور دانسته و اشاره کرد: اگر امروز در مرز‌ها با این پدیده به شدت مقابله نشود، زمینه ساز تضعیف تولید داخلی و ترویج اشتغال ناسالم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها