فرماندهی ستاد مرکزی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که هواپیماهای آمریکایی در افغانستان بیش از ۸۴۱ بمب را در ماه گذشته میلادی در افغانستان بکار گرفته که در ۸ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۵۸
آمریکا رکورد پرتاب بمب در افغانستان را شکست

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، فرماندهی ستاد مرکزی نیروی هوایی آمریکا در گزارش اخیرش اعلام کرد که طی ماه گذشته میلادی جنگنده‌های آمریکایی در افغانستان 772 پرواز تهاجمی انجام داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده جنگنده‌هایی آمریکایی در یک ماه گذشته بیش از 841 بمب را در حمله به مواضع احتمالی مخالفان مسلح در افغانستان بکار گرفته است.

در ماه آگوست سالجاری میلادی نیز این نیروها حدود 715 بمب را در حمله به مواضع احتمالی مخالفان مسلح بکار گرفته شده بود که افزایش 17 درصدی بمباران هوایی در افغانستان را نشان می‌دهد.

فرماندهی ستاد مرکزی نیروی هوایی آمریکا تصریح کرد که در ماه ستامبر سالجاری آمار بمب‌های بکار گرفته شده در حملات هوایی در افغانستان در 8 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان روزانه بطور متوسط 30 بمب را در عملیات‌های نظامی شان در افغانستان بکار گرفته‌اند که نمی‌توان از زیان‌های مالی و جانی و آن برای مردم این کشور چشم پوشی کرد.

در حملات هوایی نیروهای آمریکایی در ولایت‌های ننگرهار، میدان وردک و پکتیکا و غزنی در یک ماه اخیر ده‌ها غیر نظامی افغان جان شان را از دست دادند.

این در حالی است که در بسیاری از موارد نیروهای آمریکایی و دولت افغانستان کشته شدن غیرنظامیان افغان در حملات نیروهای آمریکایی در این کشور را کتمان می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها