عضو پیشین شورای شهر درباره احتمال انتخاب آخوندی به عنوان شهردار تهران:

ساختمان بهشت مدیر جهادی می‌خواهد

یک استاد دانشگاه تهران گفت: با نگرش و کارنامه‌ای که آقای آخوندی در حوزه مسکن دارند اگر به عنوان شهردار تهران انتخاب شود، شهرداری تهران هم مانند حوزه وزارت راه و شهرسازی یک عقب‌گرد وحشتناک خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۵۲
با شهرداری آخوندی، تهران مانند وزارت راه عقب‌گرد وحشتناک خواهد داشت/ حوزه مسکن نقطه سیاه کارنامه آخوندی

محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص تصمیمات شورای شهر تهران انتخاب شهردار این کلان‌شهر اظهار کرد: عملکرد شورای شهر تهران در طول بیش از یک سال گذشته نشان می‌دهد که به نظر تنها مساله‌ای که برای دوستانی عضو شورا اصلا اهمیت ندارد مسائل شهری است.

کوشکی با بیان اینکه اولویت تصمیم‌گیری‌ دوستان شورای‌شهر هر چیزی جز مسائل شهری و حل مشکلات شهروندان است اظهار کرد: به همین دلیل است که در طول این مدت حدود یک سال شاهد بودیم، شهر تهران با دو شهردار و یک سرپرست اداره شده است و جالب اینجاست هیچکدام از این افراد هم در حوزه شهری تخصصی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه سابقه آقای نجفی بیشتر در حوزه آموزش و پرورش و امثال آن و سابقه آقای افشانی هم معمولا در حوزه استانداری بود اظهار کرد: این دو بزگوار نه تنها تهران و مسائل شهری آن را نمی‌شناختند بلکه باید مدت‌ها می‌گذشت تا قواعد و قوانین کلان شهرداری را یادبگیرند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ملاک‌هایی که اعضای شورای شهر تهران رسما برای انتخاب شهردار اعلام می‌کنند تماما خطی و جناحی است اظهار داشت: اسامی که برای نامزدی شهرداری تهران معرفی می‌شود کسانی است که شاید ذره‌ای هم ارتباط با مسائل شهری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ظاهرا برای اعضای شورای‌شهر تهران خیلی جذاب است که هر بار یک لیست 30 یا 40 نفره از همه طیف‌های سیاسی نزدیک خود منتشر کنند، اظهار کرد: بالاخره شورای شهر فعلی شرکت سهامی گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب است که البته خیلی هم با هم مدارا نمی‌کنند و هر کدام خط کشی‌های خاص خودشان را دارند.

کوشکی با تاکید براینکه بیشتر وقت شورا به همین تقسیم‌بندی‌ها و سهم‌خواهی‌ها می‌گذرد اظهار کرد: در این میان تنها چیزی که بهره‌ای از شورا نبرده و قربانی شده است منافع شهروندان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای مشخص شدن مساله فقط لازم است بدانیم برای مدیریت بخش بهداشت و درمان شهرداری تهران که 22 درمانگاه دارد و در هر درمانگاه تعداد قابل توجهی پزشک متخصص در حال فعالیت هستند به گفته خانم خدارحمی به عنوان یکی از اعضای شورای شهر، یک دامپزشک انتخاب شده است فقط به این دلیل که اصلاح‌طلب است.

این استاد دانشگاه افزود: این مساله‌ به صراحت توسط اعضای شورای شهر بیان می‌شود که در جایی که پزشکان متخصص وجود دارند یک دامپزشک را به دلیل اصلاح‌طلب بودن انتخاب کرده‌اند؛ مساله مهم این است که این زاویه دید دوستان، فرصت‌هایی زیادی را در تهران از بین می‌برد و بعید هم هست که دوستان تصمیم داشته باشند این روند غلط خود را اصلاح کنند.

وی در ادامه در خصوص احتمال انتخاب آخوندی وزیر سابق مسکن به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: آقای آخوندی اگر توانایی کار داشتند در این شش سالی که وزیر راه و شهرسازی بودند کوچکترین قدمی برای بهبود وضعیت مسکن یا حمل و نقل ریلی و جاده‌ای برمی‌داشتند.

کوشکی با بیان اینکه آخوندی طی شش سالی که وزیر مسکن بودند این عرصه‌ را با سومدیریت به بن‌بست کشانده‌اند خاطرنشان کرد: حوزه مسکن، راه و راه‌آهن عرصه‌های است که همین الان هم اگر به عنوان شهردار انتخاب شوند به نوع دیگری باید آن را اداره‌ کنند.

وی ادامه داد: آقای آخوندی در موضوع مدیریت راه‌آهن، وقتی سانحه ایجاد ‌شد و تعداد قابل توجهی از هموطنان ما فوت ‌کردند، بحث بیمه بودن این افراد را مطرح ‌کردند یا مثلا در مساله حمل‌و‌نقل اتوبوسی که نمونه آن را در شهرداری تهران به نوعی شاهد هستیم، کوچکترین تلاشی برای بهسازی و ایمن‌سازی ناوگان انجام ندادند که حالا بخواهند در تهران آن را اجرا کنند.

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه مساله مسکن نقطه سیاه کارنامه آخوندی است اظهار کرد: او در حدود شش سالی که وزیر مسکن بود نه تنها حتی یک واحد از مسکن اجتماعی که وعده آن را داده بود افتتاح نکرد بلکه با الفاظ و نگرش خیلی تحقیرآمیز فعالیت‌هایی که در حوزه مسکن شده بود را مورد نکوهش قرار داد و مثلا به مسکن مهر مزخرف یا طویله می‌گفت.

وی ادامه داد: با این نگرش و کارنامه‌ای که آقای آخوندی در حوزه مسکن دارند اگر به عنوان شهردار تهران انتخاب شود، شهرداری تهران هم مانند حوزه وزارت راه و شهرسازی یک عقب‌گرد وحشتناک خواهد داشت.

کوشکی با تاکید براینکه اعضای شورای شهر تهران صرفا به تصمیم دارند به هر کدام از جناح‌ها و طیف‌های اصلاح‌طلب سهمی اعطا کنند اظهار داشت: آنها بیشتر به دنبال راه‌سازی برای دوستانشان هستند تا انجام وظایفی که از ناحیه مردم در شورا به آنها محول شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم شورایی که با یک تکرار انتخاب می‌شود و اکثریت اعضای آن حتی یک روز سابقه کار در حوزه خدمات شهری را ندارند بتواند بهتر از این به مردم خدمات بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها