مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعتراف کرد

عدم همراهی کشورها در تحریم نفتی ایران

شرکت سینوپک چین، بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان به لحاظ ظرفیت و خروجی، در حال مذاکره برای «ترتیبات ویژه» ای به منظور واردات نفت از ایران در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های نفتی آمریکا علیه تهران است.
کد خبر: ۱۱۷۳۸۴۲
بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان دنبال واردات نفت از ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، هوآنگ ونشنگ، معاون شرکت سینوپک گفت بسیاری از پالایشگاه‌های این شرکت برای پالایش نفت خام ایران طراحی شدند و این شرکت بیش از دو دهه است که با ایران قرارداد مدت‌دار دارد.

وی افزود این شرکت در حال مذاکره با مقامات دولتی و عرضه‌کنندگان ایرانی هستند و «تلاش می‌کند تا ترتیبات خاصی در هفته‌های آینده برای واردات نفت از ایران» ایجاد کند.

چین بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران است که روزانه 500 هزار بشکه تا 800 هزار بشکه نفت از این کشور می‌خرد.

شرکت دولتی سینوپک دو سوم نفت خام وارداتی چین را از ایران می‌خرد.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که رویترز پیش از این گزارش داده بود سینوپک و شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) در نظر دارند که در ماه نوامبر نفت وارد کنند.

مرتبا از بنادر چینی دالیان و جوشان گزارش می‌رسد که دریافت نفت در این بنادر سرعت گرفته است.

نفتکش های شرکت ملی نفتکش ایران در حال حمل نفت به سوی مخازن ذخیره‌سازی هستند و این فرصت را به ایران می دهد که نفت را ذخیره کند یا بعدا به مشتریان محلی بفروشد.

سینوپک و شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) میلیاردها دلار در میادین نفتی یادآوران و آزادگان شمالی سرمایه گذاری کردند و به دنبال مشارکت در توسعه بیشتر این میادین هستند.

همچنین سی ان پی سی در حال بررسی دریافت سهام توتال در فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی پس از خروج این شرکت در این میدان در ماه آگوست است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها