واکنش کدخدایی به خبری نادرست:

شورای نگهبان امروز جلسه نداشت

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به خبری نادرست مبنی بر رد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم ( CFT ) در جلسه امروز - چهارشنبه - این شورا گفت: شورای نگهبان امروز جلسه ای نداشت و جمع بندی نهایی در مورد لایحه CFT به زودی اعلام می شود.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۶۴
شورای نگهبان امروز جلسه نداشت

به گزارش جام جم آنلاین، عباسعلی کدخدایی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشره برخی رسانه ها درمورد لایحه CFT و رد آن در جلسه امروز شورای نگهبان بیان کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بررسی این لایحه در شورای نگهبان به پایان رسیده است، تاکید کرد: جمع بندی نهایی این شورا در مورد این لایحه به زودی اعلام می شود.

لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم 15 مهر 1397 با 143 رای موافق و 120 رای مخالف به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و برای انطباق با قانون اساسی و شرع به شورای نگهبان ارجاع شد.

این لایحه شامل یک مقدمه، 28 ماده و یک پیوست است که بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران الحاق به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را با شروطی می پذیرد.

شورای نگهبان نیز بررسی این لایحه را در دستور کار خود قرار داد و در جلسه 25 مهر ماه این شورا با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی بررسی شد.

در این جلسه اعضای شورای نگهبان نیز سوالاتی مطرح که پاسخ داده و مقرر شد در جلسات آتی از نظرات دیگر کارشناسان نیز استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها