«دنیا ویسی» دانش‌آموز اول ابتدایی روستای گرماش 16 مهرماه امسال براثر ریزش دیوار مدرسه فرسوده این روستا فوت کرد و این حادثه تلخ زمینه‌ای را فراهم کرد تا ضمن رهایی دیگر دانش‌آموزان از بلایای احتمالی ناشی از فرسوده‌بودن این مدرسه، آموزش و پرورش به درخواست‌های 7 ساله سازمان نوسازی پاسخ دهد و احداث مدرسه جدید کلنگ‌زنی شود.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۰۷
درخواست‌هایی که با مرگ «دنیا ویسی» پاسخ داده شد/احداث مدرسه روستای گرماش کلنگ‌زنی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، کمتر از یکماهِ گذشته بود که دانش‌آموزان مدرسه روستای گرماش سنندج پس از گذشت 16 روز از آغاز سال‌تحصیلی جدید شاهد ریزش دیوار مدرسه بر روی یکی از همکلاسی‌هایشان بودند.

براساس آنچه که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، سهل‌انگاری مسوولان در بازسازی مدرسه فرسوده گرماش، مرگ «دنیا ویسی» را رقم زد و این امر متولیان را برآن داشت تا بعد از گذشت 7 سال از نامه‌نگاری‌ها و درخواست‌های سازمان نوسازی و توسعه مدارس کردستان به آموزش و پرورش استان مبنی بر نیاز به بازسازی مدرسه ظفر روستای گرماش، قدمی بردارند و مانع از عدم تحصیل 12 دانش‌آموز دیگر این روستا در آن مدرسه فرسوده شوند.

همت خیّر نیک‌اندیشی اخیرا برای کسب رضای خدا و کمک به تحصیل نوجوانان روستای گرماش در فضای امن موجب شد تا کلنگ دبستان دو کلاسه این روستا به زمین زده شود.

گام ارزشمندی که حاج مهدی کیانی‌فرد از خیرین تهرانی برداشت مرهمی بر دل کودکان و نوجوانان روستای گرماش شد تا داغ از دست رفتن «دنیا» را تسکین دهند.

مدرسه دو کلاسه‌ای که با حضور دادستان استان، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، تعدادی از مسوولان محلی و اهالی و دانش‌آموزان روستا کلنگ‌زنی شد.

دبستان دو کلاسه روستای گرماش در زمینی به مساحت 200 مترمربع با زیربنای آموزشی 90 مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر 230 میلیون تومان توسط خیر نیک‌اندیش تهرانی احداث خواهد شد.

این پروژه آموزشی با مسوولیت و نظارت اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، ظرف سه ماه احداث، تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

گرچه این اقدام، حرکت ارزشمندی برای بازسازی مدرسه روستای گرماش است اما اینکه مرگ یک دانش‌آموز معصوم زمینه‌ای برای اقدام متولیان شود تا کودکان و نوجوانان را از زیر سقف و دیوارهای مدارس فرسوده رهایی بخشند، داستانی تلخ و پایانی با خاطره‌ای ناخوشایند است.

قطعا وجود یک‌هزار و 73 مدرسه غیراستاندارد در استان کردستان نیازمند توجه بیشتر مسوولان و همراهی خیرین است تا دیگر شاهد وقوع اتفاقات این‌چنینی در این استان نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها