مسئول هیئت میثاق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌و‌گو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

بسیج دانشجویی تشکلی پویا در حفظ و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی است

دبیر اسبق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: امروز بسیج دانشجویی و سایر جریان‌های انقلابی دانشگاه‌ها به‌طور آتش به اختیار در بزنگاه‌های حساس به کشور خدمت‌رسانی می‌کنند، لیکن باید مسئولان ضمن حمایت به شناخت و بکار گیری بیشتر نخبگان متعهد و دلسوز همت مضاعف داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۷۳
بسیج دانشجویی آتش به اختیار در محرومیت‌زدایی، پیشرو در خدمت‌رسانی

محمدامین سلیمی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه همه جریانات دانشجویی انقلابی باید مستقل از ملاحظات حزبی و جناحی به ایجاد وحدت و همگرایی در کشور کمک کنند، بیان کرد: اعتقاددارم امروز بسیج دانشجویی به‌عنوان یکی از تشکل‌های انقلابی حاضر در مراکز عملی و آموزشی در مسیر وحدت بین ملت قرارگرفته است. البته در این راه ما نیازمند اصلاح ادبیات و تقویت شیوه‌های خود هستیم.

وی ترسیم درست مسائل کشور و ارائه راه‌کار برای فائق آمدن بر مشکلات روز را از مهم‌ترین رسالت‌های بسیج دانشجویی برشمرد و افزود: ما باید این توانمندی را داشته باشیم تا به سهم خود مردم و ملت را به‌عنوان یک بدنه نخبگانی که در دانشگاه‌ها حضور داریم و کار انقلابی می‌کنیم، نسبت به مسائل اصلی و اولویت‌دار جامعه اطلاع‌رسانی کنیم.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید با افزایش آگاهی اقشار مختلف، مردم را از یک سری حواشی و مسائل فرعی که بعضاً احزاب، دسته‌ها، سیاسیون داخلی و رسانه‌های خارجی و معاند به آن دامن می‌زنند، به‌سلامت عبور دهیم و نظرها و افکار را متوجه مسائل و دغدغه‌های مهم کشور سوق دهیم.

سلیمی با تأکید بر این مطلب که در حین ترسیم فضای موجود و واقعی کشور ما وظیفه‌داریم موضوعات را بی‌جهت به سمت ناامیدی و سیاه نمایی نبریم، گفت: یکی از اهداف و چشم‌اندازهای بدنه نخبگانی بسیج کشور در دانشگاه‌ها جلوگیری از ناامیدی است. به‌عبارت‌دیگر صرف بیان واقعیت‌ها و تشریح چالش‌های پیش رو کافی نیست و ضرورت دارد با ایجاد فضایی امیدبخش برای مردم به تبیین راه‌حل‌ها برای برون‌رفت از مشکلات کشورمان بپردازیم.

وی ادامه داد: یکی از بن‌مایه‌های افزایش امید به آینده در کشور نهادینه کردن فرهنگ‌سازی حل مسائل با بهره جستن از ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های بومی است. افزون بر این خود بسیج دانشجویی هم در پیوند با بدنه مطالبه گر جامعه باید رفع مشکلات را از طرق مختلف قانونی پیگیری کند.

دبیر اسبق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در این راستا ابراز داشت: هر چه مردم و تشکل‌ها به لحاظ فکر و ایده و دغدغه به هم نزدیک‌تر باشند کشور کمتر از گزند حواشی به وجود آمده آسیب خواهد دید. این مسیر در ادامه ابتدا مردم را به انقلاب نزدیک‌تر کرده و درنهایت همه آحاد جامعه را برخلاف میل دشمنان و بدخواهان در مسیری واحد که همانا هدف والای امام(ره) و مقام معظم است قرار می‌دهد.

سلیمی جو زدگی و رسانه زدگی را آفت بزرگ هر جامعه‌ای به‌ویژه جوامع مستقل از قدرت‌ها دانست و اظهار کرد: یکی از وظایف تشکل‌ها این است که از مسئولان بخواهند دنبال راه‌حل مشکلات مردم باشند و در مورد شیوه‌های عملی خود دائماً با مردم صحبت کنند. یعنی ابراز کنند ما یکسری مشکلات و معایبی داریم، در عوض این راه‌کارها را هم برای مدیریت و غلبه بر مشکلات ترسیم کرده‌ایم.

این فعال دانشجویی ظرفیت تشکل‌های دانشجویی را متنوع و گسترده برشمرد و گفت: طی چند سال اخیر ظرفیت‌های عظیمی اعم از ظرفیت‌های علمی- تخصصی- توانمندی‌های حوزه عمران و سازندگی و همچنین ظرفیت‌های مطالعاتی آسیب‌شناسی در بسیج دانشجویی شکل‌گرفته است.

سلیمی دراین‌باره خاطرنشان کرد: نه‌تنها بسیج دانشجویی بلکه بسیاری از جریان انقلابی در دانشگاه‌ها توانمندی‌های بالقوه خود در مراکز عملی و پژوهشی را برای توسعه کشور بکار گرفته‌اند. گام اول برای اینکه این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی در عرصه‌های مختلف به خدمت گرفته شوند؛ این است که مسئولین و زمامداران توان داخلی ما را باور داشته باشند.

وی تأکید کرد: مدیران و مسئولین مملکتی باید برای شناخت بدنه انقلابی که دلسوزانه پای‌کار است همت گمارند و به سراغ آن‌ها بروند. در این زمینه ما با کاستی‌ها و نواقصی از سوی مسئولین روبه‌رو هستیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از دوستان و همکاران بنده در بسیج دانشجویی در حوزه بوم استان‌ها خدمات شایانی ارائه داده‌اند که ازجمله می‌توان به نقش‌آفرینی در بخش‌های اشتغال‌زایی – محرومیت‌زدایی – فرهنگ‌سازی مناطق کم‌تر توسعه‌یافته اشاره کرد.

وی در خاتمه افزود: دوستان ما در بسیاری از بزنگاه‌های حساس مانند سیل و زلزله و بلایای طبیعی به سراغ مردم رفته‌اند. از طرفی ما به‌طور تخصصی در بحث تصویب لوایح یا عدم تصویب آن‌ها در مجلس ورود کرده و نظرات و پیشنهاد‌ها خود را ارائه داده‌ایم. در حال حاضر دوستان ما در تشکل‌ها به‌طور آتش به اختیار مشغول کار هستند اما این مسئله حمایت مسئولان را می‌طلبد تا در آینده نزدیک اقدامات بزرگی در کشور برای رشد و اعتلای کشور صورت پذیرد.

محمدرضا شجاعیان/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها