مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای در شمال کشور طی فردا و پس‌فردا (۱۰ و ۱۱ آبان) از بارش برف در ارتفاعات کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۷۱
کاهش دمای هوا در شمال کشور / بارش برف در ارتفاعات

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه امروز (۹ آبان) با تداوم فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شمال‌شرق، شرق و ارتفاعات جنوب‌شرق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود، ‌اظهارکرد: این سامانه از بعد ازظهر به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز ( ۹ آبان ) با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران در سواحل غربی دریای خزر شروع می‌شود، تصریح کرد: فردا (۱۰آبان) گستره بارش علاوه بر سواحل غربی دریای خزر، ‌سواحل مرکزی و شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی، ‌ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران را نیز در بر خواهد گرفت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه (۱۱ آبان ) بارندگی در این مناطق تداوم خواهد یافت و بیشینه بارندگی فردا ( ۱۰ آبان) در گیلان و نیمه غربی مازندران و روز جمعه ( ۱۱ آبان) در گیلان،‌ مازندران و مناطقی از اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز جمعه (۱۱ آبان) بارش در ارتفاعات تهران،‌ مازندران و سمنان به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: با توجه به نفوذ هوای سرد، دمای هوا فردا (۱۰ آبان) در استان‌های گیلان بین ۵ تا ۱۰ درجه و روز جمعه در استان مازندران بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و این هوای سرد تا اواسط هفته آینده در این مناطق ماندگار خواهد بود.

به گفته وظیفه، بعد ازظهر فردا و پس فردا (۱۰ و ۱۱ آبان) شرق خلیج فارس مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۰ آبان) صاف در بعد ازظهر نیمه ابری با کمینه و بیشینه دمای ۱۰ و ۱۶ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۱ آبان) صاف در بعد ازظهر نیمه ابری و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها