بغزیان در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

نمی‌توان به اروپایی‌ها برای خرید نفت مانند هند و چین اعتماد کرد

یک اقتصاددان اظهار داشت: در مورد اتحادیه اروپایی مطمئن نیستیم که آیا واقعا مانند هند و چین و دیگران، نفت ایران را در شرایطی که ممکن است برای آنها هزینه‌زا باشد هم خریداری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۴۸
نمی‌توان به اروپایی‌ها برای خرید نفت مانند هند و چین اعتماد کرد

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص تحریم‌های 13 آبان ایالات متحده برعلیه ایران با اشاره به اینکه آمریکا مصمم است خود را برای تحریم ایران مصمم نشان ‌دهد اظهار کرد: اینکه آمریکایی‌ها چه مقدار در موضوع تحریم ایران موفق خواهند بود بستگی به طرف‌های تجاری ما دارد.

بغزیان با تاکید بر تلاش آمریکا برای ممانعت از فروش نفت ایران اظهار داشت: از طرف دیگر ما در مورد اتحادیه اروپایی مطمئن نیستیم که آیا واقعا مانند هند و چین و دیگران، نفت ایران را در شرایطی که ممکن است برای آنها هزینه‌زا باشد هم خریداری می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌های مرداد ماه بانکی بوده است خاطرنشان کرد: مسلما ما هنوز وارد تحریم فروش نفت نشده‌ایم و در مورد تحریم‌های بانکی هم FATF تحریم‌های خود را در مورد اجباری که برای عضویت ایران داشت را معلق کرده است، بنابراین فروش نفت ما فعلا آزاد است.

این اقتصاددان ادامه داد: اکنون از دولت درخواست می‌کنیم حتما زمینه‌هایی که ممکن است آمریکا بتواند با آن از فروش نفت ایران جلوگیری کند را بررسی کند و نگذارد آنها بتوانند فشار خود را برکشور بیشتر کنند؛ همچنین با نظارت بیشتر نگذارد افراد سودجو از شرایط کشور سوءاستفاده کنند.

وی با تاکید براینکه صفر کردن صادرات نفت هزینه زیادی برای آمریکا خواهد داشت، اظهار داشت: ما حداقل خریدارهای خورد خود را با وجود تحریم‌های آمریکا خواهیم داشت و دولت می‌تواند در مسیرهایی فروش نفت خود را ادامه دهد.

بغزیان با اشاره به تصمیم آمریکا برای ممانعت از فروش نفت ایران گفت: در این میان مساله این است که خریدارهای ما چه مقدار مقاومت خواهند کرد که البته من در این خصوص شک دارم.

وی با اشاره به نشست‌های اروپا با آمریکا در خصوص موضوع تحریم ایران اظهار کرد: به نظر می‌رسد که دولت‌های اروپایی مشکلی برای ادامه همکاری با ایران در شرایط تحریم ندارند، بلکه این شرکت‌های اروپایی هستند که باید از ایران خارج نمی‌شدند یا در ایران بمانند.

این اقتصاددان ادامه داد: اروپا نمی‌تواند مثلا به پژو بگوید تو باید در ایران بمانی و من هزینه تو را می‌دهم، این شرکت‌ها در آمریکا هم مشتری دارند و باید از سمت دولت‌ها مجاب شوند تا در ایران بمانند، دولت‌ها باید جریمه‌هایی که این شرکت‌ها توسط آمریکا می‌شوند را پرداخت کنند که من اعتمادی در این زمینه به آنها ندارم.

وی در پایان با بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای خریداران نفت ایران است که با توجه به افزایش قیمتی که نفت در آینده پیدا خواهد کرد با ایران قراردادهای بلند ببندند اظهار کرد: اکنون باید دید خریداران نفت ما شرایطی فورس ماژوری که تعیین می‌کنند چگونه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها