معاون قضایی دادگستری خراسان‌رضوی از دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر از محکومین متواری در سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۰۳
بیش از ۶۰۰ نفر از محکومین متواری در سطح خراسان‌رضوی دستگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سید امیر مرتضوی گفت: یکی از اقدامات مناسب جهت بازگرداندن و نیز افزایش احساس امنیت به جامعه، برخورد سریع و قاطع با مرتکبین جرایم است به نحوی که مجرمان بالقوه و حتی عموم شهروندان به این باور برسند که مجرم قطعاً دستگیر و مجازات خواهد شد؛ برخورد قاطع و اجرای سریع احکام منطبق با موازین قانونی در این امر بسیار تاثیرگذار است.

معاون قضایی دادگستری خراسان‌رضوی افزود: سالانه پرونده‌های متعددی در واحدهای اجرای احکام که ماحصل زحمات دستگاه‌های مختلف در تمامی مراحل کشف، تحقیق و دادرسی است؛ رسیدگی و عدالت به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و این امنیت و آرامش کنونی نیز ماحصل این اقدامات است و مجرمان و محکومان نیز قطعاً به این باور رسیده‌اند که در قبال نوع جرایم و بزهکاری خود باید مجازات‌های متناسب قانونی را تحمل کنند.

مرتضوی گفت:‌ در این بین اندک مجرمینی هستند که به دلایلی از اعمال قانون دور مانده و به جهت عدم دسترسی به وی توان اجرای مجازات سلب شده است. به همین منظور در راستای پیشگیری از وقوع جرایم طرح جمع‌آوری و دستگیری محکومین متواری از سال گذشته در سطح استان خراسان‌رضوی به مرحله اجرا گذاشته شده که این طرح در استان، با محوریت و برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی و با همراهی دادسراهای عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان و نیز بکارگیری و استفاده از ظرفیت وظایف ذاتی سایر نهادهای حاکمیتی اجرایی شده است.

مرتضوی اظهار داشت: براساس گزارش‌های واصله حوزه قضایی شهرستان‌های قوچان، چناران و تربت حیدریه به ترتیب بیشترین آمار دستگیری محکومین متواری را در سطح استان در شش ماهه اول سال جاری کسب کرده و از اهتمام این حوزه‌های قضایی در راستای اجرای طرح تقدیر و تشکر می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها