ادامه ادعاهای تکراری وزیر خارجه آمریکا علیه کشورمان

پمپئو: خواستار حمایت اروپا برای مقابله با ایران شده‌ایم

وزیر خارجه آمریکا با بیان ادعاهای تکراری و اثبات‌ نشده علیه ایران گفت: واشنگتن خواستار حمایت اروپا برای مقابله با رفتارهای تهران شده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۳۰
پمپئو: خواستار حمایت اروپا برای مقابله با ایران شده‌ایم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مایک پمپئو در مصاحبه با «هیو هیویت»، مجری برنامه رادیویی «سالم» بر ضرورت حمایت کشورهای اروپایی جهت مقابله با ایران تأکید کرد.

وی از جنگ یمن که عربستان سعودی آغازگر آن بوده، به عنوان یک «جنگ نیابتی» یاد کرد و مدعی شد ایران این جنگ را علیه ریاض و امارات متحده عربی به راه انداخته است.

پمپئو با بیان این ادعا که ایران، موشک‌هایی را برای شلیک به سمت عربستان سعودی و فرودگاه این کشور در اختیار گروه انصارالله یمن قرار می‌دهد گفت: «این اقدامات ایران دردسرساز است. ما از شریکان اروپایی‌مان خواستیم به ما برای مقابله با این اقدام کمک کنند و دنیا باید بداند که ایران با این اقدامات هوانوردی غیرنظامی و تجاری را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا که قرار است از چند روز دیگر علیه ایران اعمال شوند گفت: «یک هفته دیگر یا اندکی بیش از یک هفته، شدیدترین تحریم‌هایی که تا کنون توسط ایالات متحده علیه ایران اعمال شده از صبح ۵ نوامبر احیا می‌شوند.»

پامپئو درباره توافق هسته‌ای برجام که دولت آمریکا با نقض تعهداتش از آن خارج شد هم اظهارنظر کرد و گفت: «برای ایالات متحده توافق بدی بود. رئیس‌جمهور، تصمیم درست را برای خارج شدن از آن گرفت و مطالبه ما از ایران این است که به کشوری نرمال تبدیل شود.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها قرار است از آبان‌ماه اجرایی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها