روزهای پایانی هفته معمولا با افتتاح نمایشگاه‌ های هنری همراه هستند؛ از این‌رو علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از زمان تعطیلات در این روزها، فرصتی را برای بازدید از آثار هنری اختصاص بدهند.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۶۲
چه خبر از نمایشگاه‌های هنری؟

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در این مطلب پیشنهادهای خود را برای بازدید از نمایشگاه‌های هنری واقع در گالری‌ ها و دیگر مراکز فرهنگی ارائه می‌کند.

گالری شکوه

۲۵ تابلوی نقاشی کامبیز حضرت‌پور با دو تِم طبیعت و مُهر از ۴ تا ۱۴ آبان‌ ماه با عنوان «رویاهای نامیرا» به نمایش گذاشته می‌شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «تخیل آدمی هماره به زیبایی‌های طبیعت پیرامونش آمیخته و موجب پیدایی آثار هنری در تاریخ بشر بوده است؛ طبیعتی که اینک بیش از هر زمان دیگر، مورد غفلت و تخریب انسان قرار گرفته است. در این میان اما، هنرمند در تلاش است تا رویای خویش را به لحظه‌ای نامیرا پیوند دهد...»

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «رویاهای نامیرا» می‌توانند از ۴ تا ۱۴ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری شکوه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه شهید امیرنوری، شماره ۱۹ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

گالری گلستان

نمایشگاه طراحی کوروش هاشم‌پور قرار است در گالری گلستان برگزار شود. این نمایشگاه جمعه ۴ آبان‌ماه افتتاح می‌شود و تا ۹ آبان‌ماه برقرار است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه جمعه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند.

موزه ملی ایران

نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» ۵۶۰ اثر تاریخی باستانی هلند را به مدت شش ماه تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد. در میان ۵۶۰ شی باستانی و تاریخی در ۳۳۱ ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی‌ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتا شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.

یکی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد که به دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است.

تابلویی را که با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته ۱۸۹۴» معرفی شده است، مسوولان موزه درنتس با حمایت «ینکگیرولوتریج» سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده‌اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود.

موسسه صبا

آثار اعضای جاوید فرهنگستان هنر در موسسه صبا به به تماشاست. حسین لرزاده، علی اکبر صنعتی، محمود جوادی پور، اکبر مختار تجویدی، حسین کلاقیچی گنجینه، باقر آیت‌الله زاده شیرازی، منصوره حسینی، مرتضی ممیز، علی‌اصغر شعرباف، آیت الله سید مرتضی نجومی و جواد حمیدی از جمله اساتیدی هستند که آثارشان تا ۹ آبان ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه، به جز روزهای تعطیل، از ساعت ۱۰ تا ۱۸، به موسسه صبا واقع در خیابان طالقانی، نرسیده به میدان فلسطین، خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۱۲۵، نگارخانه خیال، مراجعه کنند.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه انفرادی عکس رضا باقری با عنوان «قاب‌هایی از آفرینش» با ۲۰ اثر جمعه (۴ آبان ماه) ساعت ۱۷ تا ۲۰ در محل گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود.

باقری درباره آثار این نمایشگاه گفت: به هر کجا که می‌نگریم شاهد به هم ریختگی جالبی می‌شویم که به زیبایی در قالب یک هماهنگی بزرگ قرار داده شده است. هندسه دقیق در به هم ریختگی مطلق. این سحر و اعجاز طبیعت در عمل است...

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه تا ۱۱ آبان ماه هر روز از ساعت ۱۱ الی ۲۰ به گالری پردیس واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

گالری تم

نمایشگاه آثار نقاشی مریم طاهری در گالری «تم» برگزار خواهد شد. مریم طاهری استاد دانشگاه، طراح فرش دستباف و پارچه این مجموعه نقاشی را با تکیه بر عناصر اصلی فرش نظیر موتیف‌ها، اسلیمی‌ها، رنگ و فرم پدید آورده است.

نمایشگاه آثار او با نام «فرافرش» از ۴ الی ۱۴ آبان در گالری «تم» برگزار می‌شود. همچنین در ادامه این نمایشگاه یک پرفورمنس با موضوع فرش های ایرانی فروید برگزار خواهد شد.

فرهنگسرای ابن‌سینا

تابلوهای نقاشی سحر صنیعی، نگار روحانی، ستانه مهمان‌نواز و محدثه خسروی در قالب نمایشگاه گروهی با عنوان «دلواره رنگ‌ها» روی دیوار نگارخانه فرهنگسرای ابن‌سینا می‌روند. این نمایشگاه ساعت ۱۶ روز شنبه ۵ آبان ماه افتتاح و تا روز ۱۵ آبان‌ماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه گروهی می‌توانند طی روزهای ۵ تا ۱۵ آبانماه ، ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نگارخانه فرهنگسرای ابن‌سینا در شهرک غرب (قدس)، فاز ۶، خیابان ایران‌زمین شمالی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره ۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.

گالری‌های «آریا»، «آتبین» و «ag»

نمایشگاه عکس «ولیعصر؛ پوشه اول» با محوریت خیابان ولیعصر آثار ۱۷ عکاس را همزمان در سه گالری به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه تا ۷ آبان همزمان در سه گالری «آریا»، «آتبین» و «ag» برگزار خواهد شد. دلیل انتخاب این گالری‌ها این است که هر سه گالری در راستای خیابان ولیعصر هستند. این نمایشگاه بیش از ۶۰۰ اثر فاین‌آرت را به نمایش گذاشته است.

فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه «خوشنویسی خط نستعلیق» با آثار صمد سوری در فرهنگسرای ارسباران گشایش یافت.

صمد سوری دارای گواهینامه فوق ممتاز خوشنویسی آثارخوشنویسی خود را با شیوه چلیپا با خط خوش نستعلیق با تذهیب و طلاکوب شده در ابعاد ۵۰*۷۰ برای بازدید عموم به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا ۹ آبان ساعت ۱۰ تا ۲۰ برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها