مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: آب آلوده ۴۰ دانش آموز روستای دریاس مهاباد را راهی بیمارستان کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۱۶
آب آلوده ۴۰ دانش آموز مهاباد را راهی بیمارستان کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر،دکتر سامرند مرزنگ در خصوص جزییات این حادثه اظهارداشت: روز ۲۹ مهرماه امسال ۵ نفر از دانش آموزان روستای دریاس مهاباد به مراکز درمانی مراجعه کردند که به دلیل استفاده از آب چشمه آلوده در مدرسه دچار عفونت روده ای شده بودند.

وی ادامه داد: از روز ۲۹ مهرماه تا شب گذشته تعداد دانش آموزان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی به ۴۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۰ نفر هم اکنون در بیمارستان بستری هستند.

مرزنگ با بیان اینکه آزمایشات انجام گرفته نشان دهنده این است که یکی از چشمه های تامین کننده آب آشامیدنی روستا دارای آلودگی میکروبی بوده است گفت: هم اکنون کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد در محل حضور دارند و در حال بررسی منابع آبی روستا هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه امروز پنجشنبه مخازن آب این روستا توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی شستشو می شود گفت: تا اطمینان کامل از بهداشتی بودن مخازن آب روستا با استفاده از تانکر به اهالی آبرسانی می شود.

مرزنگ با بیان اینکه در حال حاضر کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد مشغول ارائه آموزش به مردم برای استفاده از آب سالم هستند افزود: امروز تلاش می شود مشکل آب شرب این روستا حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها