عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

شفافیت عملکرد مسئولان در مشی حرکت دولت به چشم نمی خورد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت:مقام معظم رهبری به استناد آموزه های دینی و فرمایشات حضرت علی علیه السلام در حکومت داری ،در سیاست های ابلاغی خود بحث شفافیت عملکرد مسئولان را تاکید کردند اما متاسفانه مشی دولت خلاف این رهنمود است.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۰۰
شفافیت عملکرد مسئولان در مشی حرکت دولت به چشم نمی خورد

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درگفتگو با جام جم آنلاین افزود:شفاف سازی یعنی مسئولین آنچه را که انجام می دهند با مردم در میان بگذارند ،اما متاسفانه مشی دولت در این است که بیگانگان محرم هستند و حتی مجلس به عنوان نمایندگان مردم و اصحاب رسانه نامحرم می باشند.

وی با تاکید بر اینکه در مورد عملکرد شفاف مسئولین قوانین معتبری به تصویب رسیده گفت:علی رغم وجود منابع متقن دینی و قانونی ،دولت و دیگر مسئولان در تمام صحنه ها ،الزامات را برای شفاف‌سازی رعایت نمی کنند.

ابطحی با بیان اینکه عدم شفافیت دولت به دلیل محرمانه عمل کردن است یادآور شد: معمولا دولت‌ها می‌خواستند محرمانه کارهای خود را پیش ببرند ولی واقعیت مطلب این است که تنها چیزهایی باید محرمانه باشد که در حوزه امنیت و مسایل نظامی باشد ولی در دیگرموارد باید شفاف عمل کنیم.

نماینده مردم خمینی شهر در پاسخ به اینکه ایا مسئولین کشور در سایر قوا شفاف عمل می کنند گفت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی که دم از شفافیت می‌زنند متاسفانه خودشان زیر بار شفافیت نمی روند کما اینکه در بحث مشخص شدن آرائ نمایندگان شاهد بودیم هیچ کس به این طرح رای نداد.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم بدانند نمایندگانشان به چه طرح و یا لایحه ای رای مثبت و یا منفی می دهند افزود: خوب اگر الحاق ایران به کنوانسیون FATF باید انجام شود این حق مردم است که بدانند چه کسانی بنا بر چه استدلالی به این الحاقیه رای مثبت دادند لذا اگر به نفع ملت است چرا نمایندگان وحشت دارند که آرائ آنها مخفی بماند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: عدم شفافیت در عملکرد مسئولین باعث می شود که هر چیزی را که شبکه های معاند ، منافق ،ضد انقلاب و سلطنت طلب تفسیر ‌کنند مردم قبول نمایند که این روش قطعا بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور که اعتماد مردم است را تحت الشعاع قرار می دهد و ما به راحتی این اعتماد را با عدم شفافیت عملکرد مسئولین از دست می دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشد و هیچ رازی نباید از مردم پنهان بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها