سازمان ملل متحد در سال های اخیر به نهادی برای پیاده سازی برنامه های برخی از کشورهای قدرتمند دنیا به خصوص آمریکا تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۱۴
کوچک ترین کشورهای عضو سازمان ملل متحد

به گزارش جام جم آنلاین، برنامه های سازمان ملل متحد تقریبا به صورت کامل در حال اجرا است. اما هرگز نباید فراموش کرد که در این میان برخی از کشورها به خصوص دولت ایالات متحده آمریکا بر روی این تصمیم گیری ها و برنامه ها نقش مستقیم دارند. یکی از تاثیرات این نفوذ این است که برنامه ها در جهت اهدافی خاص به نفع همان دولت (آمریکا) پیش برود.

اما تا امروز مطالب زیادی در رابطه با نفوذ کشورهای قدرتمند و صنعتی دنیا در سازمان ملل متحد شنیده ایم. آمریکا، فرانسه، آلمان، کانادا، بریتانیا و ... تاثیرات قابل توجهی بر روی سازمان ملل متحد دارند. اما نکته جالب این است که برخی از کشورها با وجود اینکه حتی یک میلیون نفر هم جمعیت ندارند در سازمان ملل متحد نه تنها عضو که تاثیرگذار هم هستند.

با کوچک ترین کشورهای عضو سازمان ملل متحد آشنایی دارید؟

موناکو – کشور بسیار کوچک و «پرنس نشین» حاشیه شرقی فرانسه یکی از کوچک ترین کشورهای عضو سازمان ملل متحد است. اما همین موناکو که جمعیتش کمی بیش از 38 هزار و 600 نفر است در سازمان ملل حضوری پررنگ دارد و برنامه تعیین می کند.

نائورو – این کشور در واقع جزیره ای با جمعیت تقریبا 13 هزار و 700 نفری در شمال شرقی استرالیاست. این جزیره کم جمعیت به منظور توسعه ارتباطات جهانی حضور و تاثیرگذاری خود در سازمان ملل را یکی از برنامه های مهم قلمداد می کند.

تووالو - تووالو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام است و پایتخت آن فونافوتی است. شگفت آنکه تغییرات آب و هوایی موجب بالا آمدن سطح آب دریا در مناطق حوالی جزیره شده و خطر غرق شدگی کامل برای جزیره وجود دارد. اما همین کشور در حال غرق شدن از اعضای سازمان ملل متحد است. تووالو یکی از همسایه های نائورو است.

سن مارینو - جمهوری سن مارینوکشوری است در جنوب اروپا که در شبه‌جزیره ایتالیا و در بخش شرقی کوه‌های آپنین واقع شده‌است. سن مارینو کمتر از 33 هزار و 500 نفر جمعیت دارد. سن مارینو 7 است که به عضویت سازمان ملل متحد درآمده.

لیختن اشتاین - لیختن‌اشتاین یکی از بالاترین سطوح زندگی در جهان را دارد. در واقع این کشور بسیار کوچک اروپایی که با اتریش و سوئیس همسایه است به دلیل ثروت قابل توجه با وجود داشتن فقط 38 هزار نفر جمعیت در سازمان ملل متحد بسیار تاثیرگذاری دارد.

جزایر مارشال - کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس آرام. فقط 181 کیلومتر مساحت دارد و کمتر از 52 هزار نفر در آن زندگی می کنند. جزایر مارشال نیز یکی از کوچک ترین اعضای سازمان ملل متحد محسوب می شود.

سن کیتس و نویس - کشوری است جزیره‌ای در دریای کارائیب، غرب آنتیگوا و باربودا و شرق جزایر ویرجین آمریکا و با جمعیتی حدود 52 هزار نفر. این کشور کوچک در سال های اخیر به یکی از بهترین نقاط دنیا برای سرمایه گذاری ثروتمندان تبدیل شده است.

مالدیو – این کشور کوچک آسیایی مقصد توریستی و سیاحتی بسیاری از ثروتمندان جهان به شمار می رود. مالدیو نزدیک به نیم میلیون نفر جمعیت دارد. مالدیو در اقیانوس هند واقع در در جنوب غربی هند قرار دارد. اعضای رسمی این کشور در سازمان ملل ارائه دهنده پیشنهاداتی بیشتر در زمینه کمک به کودکان فقیر و گرسنه آسیای جنوبی هستند.

مالت - جزیره مالت در میانه دریای مدیترانه دقیقا در جنوب ایتالیا و شمال لیبی واقع شده است. جمعیت این جزیره عضو سازمان ملل متحد در حدود 410 هزار نفر است.

گرنادا - کشوری جزیره‌ای است در شرق دریای کارائیب و با جمعیت حدود 33 هزار نفری. گرنادا جمعیت یکی از کم جمعیت ترین اعضای سازمان ملل متحد محسوب می شود.

منبع: mentalfloss

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها