معرفی یکی از مهم ترین فیلم ها در حوزه بورس و سهام؛

گرگ وال استریت وارد می شود

در سالیان گذشته فیلم های متعددی در حوزه اقتصاد و تجارت ساخته شده است. در رابطه با بورس و اوراق بهادار نیز آثار متعددی ساخته شده که برخی از آنها بسیار خوش ساخت هستند.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۰۵
گرگ وال استریت وارد می شود

به گزارش جام جم آنلاین ، از سال 1929 که بزرگ ترین سقوط بازار سهام تاریخ ایالات متحده آمریکا و دنیا ثبت شود فیلم های پرشماری در رابطه با این موضوع اقتصادی ساخته شده است. اما اگر بخواهیم آثار ساخته شده در این حوزه را دسته بندی کنیم به 12 الی 13 فیلم برتر در این حوزه می رسیم.

در میان نمونه هایی که در دهه اخیر ساخته شده اند فیلم «گرگ وال استریت» بهترین نمونه است و از نظر بسیاری از منتقدان فیلم و سینما یک شاهکار محسوب می شود که از لحاظ ساخت با نمونه های قبلی خود در این حوزه شباهت ندارد.

فیلم گرگ وال استریت را مارتین اسکورسیزی ساخت. عجیب نبود که اسکورسیزی از بازیگر مورد علاقه خود باز هم در ساخته هایش استفاده کند و او کسی نبود جز لئوناردو دی کاپریو. همکاری این دو کارگردان و هنرپیشه در گذشته نیز به خلق آثاری درخشان و ماندگار در سینما منجر شده بود.

این اثر روایت کننده داستان زندگی سرمایه دار معروف جردن راس بلفورت بوده که خود در کتابی با عنوان مشابه گرگ وال استریت به روایت این موضوع پرداخته است که چگونه از یک کارگزار ساده در بازار سهام توانسته است به یکی از مهمترین و سرمایه دارترین افراد وال استریت تبدیل شود.

فیلم گرگ وال‌استریت جزئیات انحطاط و فساد اخلاقی دلال سهام، جردن بلفورت، در زندگی واقعی را به تصویر می‌کشد و به خوبی آنها را نشان می دهد. از احزاب اداری دیوانه تا مصرف بی‌پروای مواد مخدر، گرگ وال‌استریت تمام جوانب روشن و تاریک دنیای کسب و کار را به تصویر می‌کشد و واقعیت ها یکی پس از دیگری مطرح می کند.

خلاصه داستان

جردن بلفورت (لئوناردو دی کاپریو)، دلال سخت کوشی است که در اواخر دهه ۸۰ وارد بازار سهام می شود، اما ورود او مصادف با بزرگترین روز سقوط اقتصادی بعد از دهه ای بیست، یعنی روز سه شنبه سیاه می شود.

بلفورت، پس از این اتفاق شغل خود را برای مدتی از دست می دهد، ولی با تلاش مجدد می تواند خود را به عنوان تامین کننده ای در بازار سهام کم ارزش تر وارد نمایید.

جردن، که هر روز شاهد کلاهبرداری های بسیاری در بازار سرمایه است، پس از مدتی تصمیم می گیرد تا با موج فساد همراه شود و سریع تر به رویای پولدار شدن خود تحقق بخشد. وی پس از مدتی، موفق می شود برای خود شریکی پیدا کند تا با همراهی او شرکت دلالی سهام خود را تاسیس نماید.

آنها با کلاهبرداری از مشتریان بازار سهام هر روز سود بیشتری کسب می کنند. جردن بلفورت در نهایت به یکی از روسای وال استریت با ثروتی هنگفت تبدیل می شود. اما اعتیاد به موارد مخدر و روابط نامشروع هر روز او را بیشتر در منجلاب نابودی فرو می برد.

داستان فیلم تا جایی ادامه می یابد، که سرانجام کمیسیون امنیت و مبادلات ارزی، به عملکرد شرکت او مشکوک می شود، و با ورود ماموران اف.بی.آی به پرونده اش، سقوط و فروپاشی امپراطوری جردن بلفورت آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها