سقوط وحشتناک وال استریت در سال 1929 که اقتصاد آمریکا را فلج کرد تبعات بسیار سنگینی به دنبال داشت و تا مدت های طولانی مردم آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داد. آن رویداد بزرگ اقتصادی باعث شد تا سهام داران درس هایی را بگیرند.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۷۲
«مینی وال استریت » در 2018!

به گزارش جام جم آنلاین ، واقعه وال استریت تمام کشورهای جهان به غیر از ژاپن را تحت تاثیر قرار داد و اقتصاد ملل دیگر را نیز به شدت با بحران مواجه کرد و این رویه تا 10 سال بدون وقفه ادامه داشت. در این مدت مشکلاتی همچون بیکاری در ایالات متحده آمریکا به اوج رسید و زندگی اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفت.

اما سقوط بازار سهام چیزی نبوده که فقط به سال 1929 اختصاص داشته باشد. این واقعه در سال های بعد از آن نیز در ابعاد بسیار کوچک تری تکرار شد و مدام سقوط سال 1929 را یادآوری کرد. «سقوط سهام» نه فقط در آمریکا که در سراسر دنیا مدام تکرار می شود. از شرق تا غرب جهان. اما به هر حال سقوط در آمریکا بسیار تاثیرگذارتر است. چرا که بسیاری از شرکت های دنیا در بازار بورس آمریکا سرمایه گذاری کرده اند و با سقوط آنها هم تحت تاثیر اقتصادی قرار می گیرند.

در طول سالیان گذشته بازار سهام نیویورک بارها تحت تاثیر قرار گرفته، به این ترتیب که قیمت ها به شدت سقوط کرده و ترس از خسارت بیشتر باعث فروش حجم زیادی از سهام شده است.

در سال 2018 نیز وال استریت بار دیگر آثاری از 1929 و آن رویداد تاریخی را نشان داد.

به غیر از وال استریت سهام بازارهای سایر نقاط جهان در سال 2018 به پایین ترین سطح در سه ماه گذشته رسید.

وال استریت نیز بدترین شاخص خود را از فوریه تاکنون ثبت کرده است.

بر اساس شاخص های تعریف شده در صورتی که هوشیاری اقتصادی در این مقطع از زمان وجود نداشت واقعه وال استریت هر 10 سال یک بار در جهان و به خصوص در وال استریت تکرار می شد.

در سال 2018 بزرگ ترین شرکت ها نیز با کاهش شدید ارزش سهام روبرو شدند.

پس از واقعه سقوط 1929 تجزیه و تحلیل های پس از آن نوعی هوشیاری به وجود آورد. بر اساس فرآیندهای اقتصادی می توان حتی در بحران از به وجود آوردن یک سقوط مالی خانمان برانداز جلوگیری کرد. بر اساس این فرآیندها که حالا با تکنولوژی هوشمندی ترکیب شده است اینگونه می شود که در سال 2018 با وجود کاهش ارزش سهام ، واقعه 1929 تکرار نمی شود.

البته در سالی که گذشت سهام تکنولوژی با وحشت از کاهش تقاضا، بیش از همه سقوط کرد و سود اوراق قرضه از بالاترین رکوردهای چندین ساله خود که این هفته ثبت کرده بود، پایین آمد. شاخص‌های مهم سهام در اروپا با افت سهام تکنولوژی، پایین کشیده شدند و بیش از یک درصد سقوط کردند.

بسیاری از سرمایه گذاران در سال 2018 به وحشت افتادند و حتی سعی کردند سرمایه موجودی خود را از بازار سهام بیرون بکشند تا بیشتر از این خسارت نبینند. بسیاری از مردم نیز به طلا پناه بردند.

اما یکی از سنگین ترین خسارت ها در سال 2018 به شاخص نیمه رسانای فیلادلفیا مربوط می شود که 4.46 درصد سقوط کرد. برخی از تولیدکنندگان لبنیات و دیگر محصولات مربوط به تکنولوژی نیز خسارت سنگینی دیدند.

در بین بدترین عملکردهای بخش تکنولوژی در اروپا، سازنده تراشه اتریشی، ای‌ام‌اس، ۵.۹ درصد سقوط کرد و اس‌تی میکرو الکترونیکس ۵.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز با افت شدید مواجه شد.

هوشیاری در زمان بحران همیشه وجود دارد به خصوص در وال استریت. در واقع جریانی به وجود آمده است که در زمان ایجاد بحران به سرعت سهام داران با روش هایی از آن جلوگیری می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها