عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

آمریکایی ها تلاش می‌کنند مساله قتل خاشقچی را به صورت مسالمت آمیز تمام کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس معتقد است اگرچه آمریکاهی ها تلاش می‌کنند مساله قتل خاشقچی را به صورت مسالمت آمیز تمام کنند ولی واقعیت این است که قضیه تمام شده تلقی نمی شود.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۸۶
آمریکایی ها تلاش می‌کنند مساله قتل خاشقچی را به صورت مسالمت آمیز تمام کنند

مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی و سفیر پشین ایران در اسپانیا در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه حادثه قتل آقای قاشقچی بسیار ناگوار، و منجر به تحریک جامعه بین الملل علیه عربستان شد گفت: هم اکنون مردم جهان از اقدامات عربستان مطلع شده اند اگرچه آمریکاهی ها تلاش می‌کنند مساله را به صورت مسالمت آمیز تمام کنند اما واقعیت این است که کشورها، به خصوص اروپایی ها قضیه را تمام شده تلقی نمی کنند و پیگیر مساله هستند.
وی با بیان اینکه حکومت پادشاهی عربستان در انزوا و تحت فشار قرار گرفته افزود:این شرایط بهترین فرصت را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کند که ارتباط جهانی خود را در منطقه و جهان بهبود بخشد.
صفاری در پاسخ به اینکه چرا آمریکا می خواهد مسالمت‌آمیز قتل خاشقچی را حل کند گفت:آمریکا معاملات نظامی و تسلیحاتی گسترده ای با عربستان دارند لذا دنبال این نیستند که موقعیت عربستان را در مقابل دیگران دچار تحول کنند چون بیشتر نگران منافع خود بوده و تلاش می کنند قراردادهایی که منعقد کردن دچار صدمه نشود و گرنه آمریکایی‌ها دنبال حمایت و قرار گرفتن در کنار عربستان نیستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اینکه آیا بعد از این اتفاق شاهد تحولات در حاکمیت عربستان خواهیم بود گفت:اگر این قضیه و فشار های جهانی ادامه پیدا کند حتماً در عربستان شاهد جابه‌جایی‌های خواهیم بود و یک سری مهره ها تغییر خواهند کرد.
وی در پاسخ به اینکه آیا انزوای عربستان کوتاه مدت است یا بلند مدت افزود: اگر مناسبات عربستان با آمریکا دچار مشکل شود قطعاً شاهد تغییرات و انزوای سخت خواهیم بود البته دولت آمریکا در صدد حمایت از عربستان است اما کنگره این کشور پیگیر قضیه های خاشقچی است و از ماجرا دست برنداشته اند.
سفیر پیشین ایران در اسپانیا در پاسخ به این سوال که آیا پول عربستان همه چیز را حل خواهد کرد گفت:احتمالا در این قضیه همه چیز پول نخواهد بود چون نمی شود گاف به این بزرگی را با پول پاک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها