وزرای امور خارجه گروه ۷ (جی ۷) در بیانیه‌شان شدیدا قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار منتقد سعودی را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۷۲
محکومیت قتل خاشقجی توسط وزرای خارجه گروه ۷ و اتحادیه اروپا

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در این بیانیه‌ای آمده است: وزرای امور خارجه گروه ۷ از کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا شدیدا کشتار جمال خاشقجی را محکوم می‌کنند؛ قتلی که عربستان سعودی تایید کرده که در داخل کنسول‌گری‌اش در استانبول رخ داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرده که در ادامه این بیانیه آمده است: این وزرای امور خارجه انتظار یک تحقیقات کامل، شفاف و سریع را درخصوص این پرونده از جانب عربستان سعودی با همکاری ترکیه دارند.

این بیانیه افزود: تایید مرگ جمال خاشقجی نخستین گام در راستای شفاف‌سازی و مسئولیت‌پذیری کامل است. با این حال توضیحات ارائه شده همچنان بسیاری از سوالات را بدون پاسخ گذاشته‌اند. افرادی که مسئول این قتل هستند باید محاکمه شوند. عربستان سعودی باید اقداماتی را اتخاذ کند تا اطمینان دهد که چنین رویدادی دیگر رخ نمی‌دهد.

خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر بعد از وارد شدن به محل کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد و بعدا ترکیه از کشته شدن او در این کنسولگری خبر داد.

چند روز پیش حکومت عربستان بعد از چند روز ادعای این که اطلاعی از محل خاشقجی ندارد، مدعی شد که خاشقجی در یک درگیری در داخل این کنسولگری کشته شده است. روز پنجشنبه هیات تحقیقات ترکیه و عربستان اقدام به بازرسی از محل کنسولگری عربستان و همچنین اقامتگاه سرکنسول عربستان کردند.

ریاض تا کنون ۱۸ تن را درخصوص مشارکتشان در این پرونده بازداشت کرده و دست‌کم پنج مقام سعودی نیز از کار برکنار شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها