سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: این کشور در تدارک درخواستی از واشنگتن است که از تحریم های آمریکا معاف شود.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۱۶
عراق درپی معافیت از تحریم‌های ایران

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، محجوب گفت: عراق احتمالا از واشنگتن خواهد خواست که به طور کامل از تحریم ها معاف شود درست مانند آنچه اردن در اوایل دهه هزار و نهصد و نود، زمانی که عراق تحت محاصره اقتصادی قرار گرفت صورت داد و به طور کامل از تحریم های احتمالی آمریکا به علت همکاری با ایران معاف شد.

محجوب اضافه کرد: عراق تاکنون اقداماتی در این زمینه نیز صورت داده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه عراق، این کشور تعهدات زیادی در تجارت و مناسبات اقتصادی با ایران دارد و بنابراین امیدوار است واشنگتن در این زمینه شرایط عراق را درک کند. این دیپلمات همزمان اضافه کرد که عراق به طور کلی مخالف ایده منزوی کردن کشورها است.

محجوب همچنین تاکید کرد: دولت عراق بر این باور است که اعمال تحریم ها ضد یک کشور غیر مؤثر است. در گذشته تلاشهایی برای منزوی کردن عراق صورت گرفت با این حال در نهایت رژیم صدام تحت تاثیر قرار نگرفت بلکه این مردم عراق بودند که آسیب دیدند.

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی عراق و ایران در ماه سپتامبر گفت: دو کشور در بحبوحه تحریم های آمریکا در تلاش برای تجارت به یورو و نیز واحدهای پول ملی خود هستند.

در ماه مه، آمریکا از توافق هسته ای ایران خارج شد و تحریم هایی ضد ایران و هر کشوری که با شرکت های ایرانی تجارت کند اعمال کرد. نخستین بسته تحریم ها در ماه اوت اجرایی شد و تحریم های بیشتری در ماه نوامبر اعمال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها