من به لطف خدا و دعای اهل بیت و پدر و مادرم از اولین سال سقوط صدام در این راهپیمایی حضور پیداکرده ام. این راهپیمایی در تمامی روایات و نقل های اهل بیت علیهم اسلام توصیه شده و بر ثواب پیاده قدم زدن و پیاده رفتن در مسیر نجف تا کربلا تاکید فراوان شده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۱۵
در مسیر جاده ظهور

امروز جمعیتی قریب به 30 میلیون نفر با شرایط مختلف در این مراسم حضور پیدا می کنند و پیاده گام در این مسیر می گذارند. من اسم این راهپیمایی و حضور پرشور مردم در این مسیر را جاده ظهور گذاشته ام، چراکه شما در این مسیر علایم و نشانه های ظهور را به وضوح می بینی و درک می کنی. اینجا مالکیت همه چیز متعلق به امام زمان است، اینجا هیچ کس و هیچ شخصی مالک نیست؛ هر چه بخواهید در این مسیر برای خوردن و آشامیدن در اختیار شما قرار می گیرد و هر جا که بخواهید می توانید استراحت کنید، آن هم بدون صرف هیچ هزینه ای. اینجا همه امکانات مورد نیاز یک زائر تامین است. همه به یک طرف حرکت می کنند و همه یک کلمه می گویند، لبیک یا حسین. این یعنی بیعت با امام زمان (عج). زائرین این پیام را به همه دنیا مخابره می کنند که اگر دیروز امام شان تنها ماند، امروز در تظلم خواهی از امام مظلوم شان ندای بیعت با آخرین ناجی عالم بشریت سر می دهند. این مردم در پاسخ به بی مهری و کم لطفی ای که به سالار شهیدان در سال 61 هجری قمری شد را با لبیک به پیام هل من ناصرینصرنی مولایشان پاسخ می گویند.
نقطه اشتراک زیارت سید الشهدا، تجدید بیعت با امام زمان ست. لبیک یا حسین های زائرین، در حقیقت لبیک گفتن به ندای امام زمان در برابر مقابله با یزیدیان امروز است. شاید به ظاهر یزیدی دیده نشود، اما داعشی ها و گروه های تروریستی و همه کسانی که در اندیشه ریختن خون مسلمین و شیعیان هستند از یزیدیان امروز هستند.

امثال شهید حججی ها به عنوان مدافعین حرم سر دادند و قطعه قطعه شدند و به صورت عملی رفتند و جان خود را در پاسخ به هل من ناصر ینصرنی اباعبدا.. الحسین دادند، زائرین هم به صورت نمادین در این مسیر گام برمی دارند و قطعا اگر روزی اتفاقی بیفتد، همه آن ها به صورت عملی لبیک خواهند گفت. نکته حائز اهمیت اینکه در این مسیر تمام منیت ها و تکبرها شکسته می شود. فقیر و غنی و هر شخصی با هر موقعیت اجتماعی همه و همه یکدست و به عنوان زائر سید الشهدا شناخته می شوند؛ می توان گفت این اوج داستان راهپیمایی اربعین است. در اینجا استدعایم از زائرین این است که با مطالعه به این سفر بروند و با آداب زیارت و حضور در راهپیمایی اربعین آشنا شوند. ناملایمتی های در این مسیر نباید زائر را عصبانی یا ناراحت کند و نسبت به دیگران بدخلقی نماید. به هر شکلی که می توانند به دیگر زائرین خدمت رسانی کنند و این فرصت را از دست ندهند. از سوی دیگر طبق نص صریح روایات، زوار نباید وقوف کنند و به محض زیارت بهتر است به موطن خود بازگردند تا هم فرصت زیارت برای بقیه فراهم شود و از سوی دیگر حجم بالای جمعیت قابل کنترل باشد. براساس فتوای حضرت آقا و آیت الله سیستانی و برخی دیگر از مراجع این که خودشان را به آن جا برساند زائر هستند و بهتر است وقوف نداشته باشند. من سال هایی که زائر بودم واقعا در حد یک شب هم سعی می کردم توقف نداشته باشم. به محض ورود زیارت اربعین را می خوانم و برمی گردم.

کاظم احمدزاده؛ مجری سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها