سامانه سیار درمانی رضوی به همت بیمارستان فوق تخصصی رضوی به مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۸۸
اعزام سامانه درمانی رضوی به مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای خراسان رضوی، مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: این سامانه تجهیزات بیمارستانی سیار شامل بخش‌های مختلف پزشکی از جمله سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، اورژانس، یونیت دندانپزشکی، سونوگرافی و تجهیزات اتاق عمل در قالب 14 اتوبوس سازماندهی شده‌ به سمت کربلای معلی رهسپار شد.

رضا سعیدی گفت: هم‌چنین سه دستگاه کامیون با حدود 30 تن تجهیزات و لوازم پزشکی و نیز مواد غذایی مورد نیاز به عراق اعزام شد.

وی افزود: گروه درمانی متشکل از حدود 125 نفر شامل پزشکان متخصص شامل نوزادان و کودکان، گوارش، رادیولوژی، ارتوپدی، دندانپزشک و همچنین پرستارها و تکنیسین‌ها همراه با خادمان بارگاه منور رضوی از حرم مطهر رضوی در حال اعزام هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کاروان و سامانه سیار رضوی امسال با استقرار کامل از چهارشنبه دوم آبان در عمود 466 اقامت خواهد داشت.

سعیدی با اشاره به همکاری خوب مقامات عراقی گفت: در جلسات مختلف وزارت بهداشت و دایره الصحه نجف، ساز و کار همکاری‌های بیشتر و بهتر چیده شد و باید اقرار کرد که عراقی‌ها احترام خاصی برای پزشکان ایرانی قائل هستند و به پزشکان منتسب به حرم مطهر رضوی نیز احترام فراوانی می‌گذارند.

وی افزود: سامانه سیار درمانی رضوی امسال برای دومین سال متوالی به عراق اعزام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها