کد خبر: ۱۱۷۱۶۳۳
آیا جستجوی صوتی را در استراتژی های سئو خود وارد کرده اید؟

دستیارهای شخصی فقط دستیارهای دیجیتال نیستند که برای انجام فعالیت های روزانه و روتین استفاده شوند، این دستیارها آینده دنیای سئو را خواهند ساخت.

دو دستیار جستجوی شخصی محبوب را در نظر بگیرید : سیری کمپانی اپل و دستیار گوگل. کاربران گاهی اوقات برای اصلاح اطلاعات از این دستیارها استفاده می کنند.

این دستیار های جستجو اطلاعات خود را از کجا کسب می کنند؟ از مکان هایی در دنیای وب. باید بدانیم که چگونه این دستیارهای صوتی شخصی آینده دنیای سئو را شکل دهی خواهند کرد.

در این مقاله به بررسی PASO یا همان بهینه سازی جستجو دستیار شخصی می پردازیم.

تلفن های هوشمند و دستیارهای شخصی

دستیارهای دیجیتال شخصی بسیار مفید و سودمند هستند چون قابلیت حمل و همراهی دارند. دلیل قابل حمل بودن این دستیارها به خاطر وجود تلفن های هوشمند است که استفاده از آن ها را در هرمکان آسان می کند. البته که این دستیارهای دیجیتال شخصی در رایانه های خانگی و دیگر دیوایس های با قابلیت اتصال به اینترنت قابل استفاده هستند.

در چند سال اخیر دستیار سیری اپل به عنوان بخشی از پلتفرم گوشی های هوشمند IOS درآمده است. دستیار گوگل هم در برنامه Allo ، گوگل پیکسل، دیوایس های اندرویدی و پوشیدنی های اندرویدی در دسترس است.

دستیارهای دیجیتال شخصی قابل حمل این توانایی را به کاربرانش می دهند که بطور ساده و آسان اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

نتایج و کاربران

یکی از دلایلی که باعث می شود دستیارهای شخصی آینده دنیای سئو سایت را شکل دهی کنند این است که نتایج جستجوها بر اساس خواسته های کاربران خواهد بود. در این قسمت دو دلیل وجود دارد :

• کاربران اکثرا دستیارهای شخصی را در تلفن های هوشمند استفاده می کنند. پس نتایج از نظر مکانی، خاص خواهند بود.

• این دستیارهای دیجیتال شخصی به هوش مصنوعی AI مجهز شده اند تا میزان و درصد رضایت کاربران افزایش پیدا کند. در چند سال آینده به خاطر وجود هوش مصنوعی قابلیت های این دستیارها افزایش خواهد یافت.

نتایج کمتر در جستجوهای دستیار شخصی

جستجو در گوگل نتایج فراوانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با جستجوی یک عبارت، میلیون ها نتیجه به کاربران ارائه می شود. حتی کاربرانی که زمان زیادی داشته باشند باید برای کسب داده مورد نظر خود بسیار تلاش کنند.

دستیارهای شخصی دیجیتال از هر 4 نتیجه یک نتیجه را ارئه می دهند و این کار باعث می شود که کاربران راحتتر نتیجه مورد نظر خود را کسب کنند.

بطور مثال اگر جستجو شود که «کجا اسکی سواری کنیم؟» موردهایی در اختیار شماست : نتایج جستجو، اسکی Aspen Colorado و Send feedback در اختیار شماست.

اگر روی گزینه نتایج جستجو کلیک شود صفحه نرمال نتایج جستجو گوگل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر روی مورد اسکی Aspen Colorado کلیک شود نتایج محلی در اختیار کاربرا قرار می گیرد.

به خاطر این موضوعات است که بحث PASO مهم است. با ارائه میزان کمتری از نتایج به کاربران آن ها می توانند سریع تر و راحت به اطلاعات و داده مورد نظر خود برسند.

نتایج دستیارهای شخصی نرخ کلیک بالایی دارند!

این موضوع را با یک مثال بررسی می کنیم. شما عبارت «چگونه یک ویدئو یوتیوب را به زبان جدید ترجمه کنیم؟» را جستجو می کنید فقط یک نتیجه به کاربر ارائه می شود .

تصور کنید که اطلاعات دقیقی موجود نباشد در بیشتر حالات کاربران بیشتری روی یک نتیجه جستجو فراهم شده توسط دستیار دیجیتال شخصی نسبت به موردهای دیگر کلیک خواهند کرد چون کمپانی گوگل درباره این موضوع روز به روز دقیق تر و کامل تر می شود تا بتواند خواسته های کاربران را به بهترین شکل پاسخگویی کند.

علاوه بر آن برای جستارهای با پاسخ های طولانی و پیچیده مانند نمونه گفته شده، شاید اسنیپت نتواند پاسخ کاملی به تمامی جستار ارائه دهد و فقط یک گزینه برای ارائه به کاربر داشته باشد.

برای این صفحه به خصوص با توجه به اطلاعات کنسول جستجوی گوگل میزان نرخ کلیک بالایی (CTR) به ثبت رسیده است. این میزان 187 % بیشتر از میانگین نرخ کلیک برای وبسایت بوده است. این مورد یک اسنیپت ساختاری در نتایج عمومی گوگل دارد که در بالای لیست ارگانیک قرار می گیرد.

ممکن است که نرخ بالای CTR روی جایگاه اسنیپت ساختاری تاثیرگذار باشد اما دیگر عامل ها مانند اعتبار دامنه و اعتبار صفحه هم ممکن است موثر باشد.

دستیارهای شخصی اطلاعات خود را از کجا کسب می کنند؟

اگر شما این فرضیه را بپذیرید که دستیارهای شخصی آینده سئو را شکل دهی می کنند و بهینه سازی آن مهم خواهد بود پس باید بدانید که این دستیارها اطلاعات و داده های خود را چگونه کسب می کنند.

فقط به نوع سوالی که پرسیده می شود بستگی ندارد بلکه به خود دستیار شخصی هم بستگی دارد. دستیارهای شخصی گوناگون از منایع مختلفی استفاده می کنند.

آگاه باشید که مکان دریافت اطلاعات دستیارهای دیجیتال شخصی مهم است چون مکانی است که داده ها و اطلاعات شما در آن جا قرار می گیرد.

شما می خواهید که دستیارهای شخصی مانند سیری داده ها و محتوای شما را استفاده کند پس دانستن مکانی که این دستیار از آن جا کسب اطلاعات می کنند و برای آنالیز سایت و نتایج استفاده می نمایند، برای یک بازاریاب و مارکتر مهم خواهد بود.

تاکنون مقالات و نوشته های زیادی درباره دستیارهای شخصی دیجیتال در دسترس نیست اما باید از همین داده های اندک هم برای برنامه ریزی فعالیت ها استفاده کرد. شاید فعالیت مشکلی باشد اما اگر این کار بطور صحیح انجام داده باشید یکی از نخستین وبسایت هایی خواهید بود که آماده این چالش شده اید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها