مدیر گروه‌های بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تیم‌های بهداشتی در مراکز و شبکه‌های بهداشتی شهرستان‌ها، پایانه‌های مرزی، مسیر اعزام کاروان‌ها و همچنین در موکب‌ها برای ارائه خدمات بهداشت و درمان مستقر هستند.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۹۲
بایدها و نبایدهای بهداشتی و تغذیه‌ای برای زائران اربعین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس،محمدرضا پارسایی امروز درباره توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: تیم‌های بهداشتی در مراکز و شبکه‌های بهداشتی شهرستان‌ها، پایانه‌های مرزی، مسیر اعزام کاروان‌ها و همچنین در موکب‌ها برای ارائه خدمات بهداشت و درمان مستقر هستند و مراقبت‌های لازم را برای کنترل اپیدمی در کشور انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حتما از آب مطمئن مصرف کنند، افزود: لازم است قبل از خوردن غذا حتما دست‌ها را با آب و صابون بشویند.

مدیر گروه‌های بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: زائران محلول ضدعفونی دست را در کوله‌های خود همراه داشته باشند.

پارسایی با تأکید بر استفاده زائران از لوازم شخصی و انفرادی، گفت: برای جلوگیری از آفتاب سوختگی نیز همراه داشتن کرم ضدآفتاب و کلاه حصیری ضروری است.

وی بیان کرد: زائران در زمان مواجه شدن با پدیده گردوغبار و ریزگرد از ماسک‌های تنفسی استفاده کنند.

مدیر گروه‌های بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در زمان مسواک زدن نیز زائران از آب مطمئن استفاده کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

پارسایی با اشاره به اینکه زائران اربعین از خوردن سبزی و سالاد پرهیز کنند، اضافه کرد: ترجیحا از مصرف غذاهای دریایی نیز خودداری کنند.

وی یادآور شد: همه این توصیه‌ها در کلاس آموزشی برای کاروان‌ها بازگو شده است.

مدیر گروه‌های بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هر نوع اسهال حاد می‌تواند نشانه‌ای از بروز بیماری وبا باشد که لازم است زائران درصورت مواجه شدن با آن هرچه سریع‌تر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها