در پی تنش‌های فزاینده تجاری میان واشنگتن و پکن، چین در اقدامی که ضربه‌ای شدید برای بخش انرژی آمریکا محسوب می‌شود، خرید گاز طبیعی مایع را از این کشور متوقف کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۳۳
چین پس از نفت، خرید گاز را نیز از آمریکا متوقف کرد

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت در پی تنش‌های فزاینده تجاری میان واشنگتن و پکن، چین در اقدامی که یک ضربه مهلک برای بخش انرژی آمریکا محسوب می‌شود، خرید گاز طبیعی مایع (LNG) را از این کشور متوقف کرد.

در گزارش اسپوتنیک آمده است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از روز بیست و چهارم سپتامبر سال جاری میلادی (دوم مهر) تعرفه های بیشتری بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش 200 میلیارد دلار اعمال کرد. این در حالی است که چین نیز در همین مدت بر روی کالاهای آمریکایی به ارزش 60 میلیارد دلار مالیات وضع کرده است. برای مثال، چین 10 درصد تعرفه بر روی گاز طبیعی مایع وارداتی از آمریکا وضع کرد.

یک کارشناس سیاسی روسیه اقدام چین در توقف خرید گاز طبیعی مایع از آمریکا را ضربه بسیار جدی به بخش انرژی آمریکا توصیف کرد، زیرا آمریکایی ها سال گذشته حدود 3.6 میلیون تُن گاز طبیعی مایع به بازارهای چین صادر کرده بودند. طبق گزارش این کارشناس، در یک سال گذشته، تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع در آمریکا از فروش این گاز به چین ماهانه یک میلیارد دلار درآمدزایی داشته اند.

این کارشناس روس همچنین افزود با توجه به کاهش منابع زغال سنگ چین و نیاز فزاینده این کشور به گاز طبیعی مایع، آمریکا در حال از دست دادن دسترسی به پرسودترین بازار در جنوب شرق آسیاست. او همچنین پیش بینی کرد چین تا نوامبر سال جاری به بزرگترین واردکننده گاز طبیعی مایع در جهان تبدیل شود. در حال حاضر ژاپن بزرگترین وارد کننده این فراورده در دنیا محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها