رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گفت‌وگو با جام جم اعلام کرد:

کاهش تقاضای خرید مردم مشهود است / احتکار خانگی ناشی از واکنش دیر هنگام مسئولان است

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به افزایش تقاضای کاذب خرید طی چند ماه اخیر درباره کالاهای اساسی اعلام کرد: در برخی موارد تصمیم‌گیری دیرهنگام مسئولان باعث ایجاد التهاب در بازار شده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۹۴
کاهش تقاضای خرید مردم مشهود است / احتکار خانگی ناشی از واکنش دیر هنگام مسئولان است

به گزارش جام جم آنلاین، امیرخسرو فخریان ضمن تاکید بر عدم کمبود کالا در بازار گفت: با توجه به اطلاعات و آماری که در اختیار داریم معمولا دلیل اصلی بسیاری از التهاب‌ها تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری دیرهنگام مسئولان بوده که باعث جهت‌گیری خریداران شده است.
فخریان در ادامه افزود: به عنوان مثال چند روز ابتدای مهرماه سال جاری به دلیل اعتصاب کامیون‌داران چالشی در توزیع کالا ایجاد شد و همین نکته التهاب خاصی در میان مردم ایجاد کرد، درحالی که قبلا از طریق اتحادیه به مسئولان مربوطه اطلاع رسانی شده بود.
فخریان معتقد است اینگونه تصمیم‌گیری‌های دیرهنگام شاید در پاره‌ای از موارد مشکل‌ساز نباشد، اما وقتی صحبت از کالاهای اساسی و نیاز روزمره مردم می‌کنیم، شاید هیجان یکباره تقاضا باعث بروز چالش جدی در تامین کالا باشد که نهایتا هزینه سنگینی به اقتصاد تحمیل می‌کند.
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکید کرد: هم اکنون با توجه به برطرف شدن مشکل حمل و نقل شرایط بازار از التهاب گذشته خارج شده و عرضه کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم بخصوص در فروشگاه‌های زنجیره کاملا عادی است.
وی به خبرنگار ما گفت: شاهد مثال عادی شدن شرایط در بازار این است که تقاضا برای خرید کالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاهش یافته و دیگر خبری از التهاب گذشته برای انبار کردن کالا به دلیل نگرانی از آینده نیست.
فخریان به خبرنگار ما گفت: بطور کلی رسانه‌ها نقش قابل توجهی در مدیریت شرایط و ایجاد آرامش در بازار دارند. بنابراین باید بیشتر با استفاده از اطلاعات و واقعیت‌های بازار که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد مردم را نسبت به آنچه در جریان است، آگاه کنند.
به گفته وی اصلی‌ترین رسالت رسانه‌ها این است که درباره مدیریت بازار با افراد واجد شرایط مصاحبه کنند و از آنها اطلاعات دریافت کنند. به این دلیل که اگر کوچکترین اختلافی میان آمارها و اخبار منتشر شده با واقعیت بازار باشد، دقیقا نتیجه عکس خواهیم گرفت و بجای مدیریت التهاب به بازار هدیه می‌دهیم.
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره ای تصریح کرد: خوشبختانه مردم ایران همواره هوشمندانه عمل می‌کنند. بنابراین رسانه‌ها می‌توانند با مدیریت دقیق افکار عمومی به گونه‌ای تصمیم‌گیری اصولی و دقیق را برای جامعه تسهیل کنند تا در نهایت منافع ملی کشورمان حفظ شده و هرگونه شیطنت رسانه‌های خارجی امکان‌پذیر نباشد.
وی ضمن اشاره به امتیاز توزیع عادلانه و مناسب کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به جام جم آنلاین گفت: شاهد مثال واکنش دیرهنگام مسئولان درباره موضوع اعتصاب کامیون‌داران است که تازه قرار شده جلسه‌ای در وزارت صمت برگزار شود.
عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها