وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

تحریم‌ها برای صنعت دفاعی کشور یک فرصت بود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره میزان تاثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی کشور گفت: تحریم‌ها حقیقتا فرصتی برای ما بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۰۴
تحریم‌ها برای صنعت دفاعی کشور یک فرصت بود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین کنگره طب نظامی آسیا پاسفیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که مردم همواره در جنگ‌ها با آن مواجه هستند، موضوعات درمانی و رسیدگی به مصدومان جنگی است.

وی افزود: طب رزم در حوزه پشتیبانی از نیروهای مسلح و مسائل انسان دوستانه بسیار اهمیت دارد.

امیر حاتمی در خصوص اقدامات وزارت دفاع در حوزه طب رزم اظهار داشت: ما در وزارت دفاع این موضوع را به عنوان یکی از وظایف مهم خودمان می‌دانیم و برای ارتقای آن اقدامات متعددی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم خدمات بهتری به نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان ارائه دهیم.

وزیر دفاع ادامه داد: تولید تجهیزات طب رزمی برای رسیدگی به مصدومان در صحنه‌های جنگ، از جمله اقدامات وزارت دفاع است. در کنار این همایش، نمایشگاهی از تجهیزات و دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه طب رزمی به نمایش درآمده است.

وی افزود: این همایش از لحاظ انتقال تجربیات بین کشورهای مختلف حائز اهمیت بسیاری است. ما تجربیات گرانبهایی در حوزه درمان مصدومان شیمیایی داریم که آن را به کشورهای دیگر انتقال می‌دهیم و به آخرین یافته‌های علمی دیگران نیز دسترسی پیدا می‌کنیم.

امیر حاتمی گفت: ملت ما تجربیات تلخی از سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس دارد اما امروز در این زمینه و در حوزه مقابله با سلاح‌های میکروبی و پرتوی، تجهیزات خوبی را آماده کرده‌ایم و نیازهای نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های صحرایی آنان را برطرف کرده‌ایم و برای همه حوزه‌های رزم محصولات مورد نیاز آماده شده است.

وزیر دفاع درباره میزان تاثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی کشور گفت: تحریم‌ها حقیقتا فرصتی برای ما بوده است. ما از ابتدای انقلاب تاکنون در تحریم قرار داشته‌ایم اما با نگاهی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری آن را به ویژه در نیروهای مسلح توسعه و تعمیق بخشیده‌اند، تحریم را به عنوان یک فرصت تلقی کردیم.

وی ادامه داد: این امر باعث شده که هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداشته باشیم چراکه همه نیازهای دفاعی خود را در عرصه های مختلف رزم اعم از دریایی، هوایی و موشکی تولید می‌کنیم.

امیر حاتمی ادامه داد : نیروهای مسلح ما با اراده‌ای که دارند مقتدرانه در برابر هرکس که بخواهد علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند و شاهد استفاده از این سلاح‌ها در دو نمونه اخیر آن دربرابر تروریست‌هایی که در کردستان و اهواز مردم ما را شهید کردند بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها