عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پاسخگویی آقای شریعتمداری به نمایندگان مجلس، قطعا بر روی آرای منتخبین ملت در صورت معرفی شدن ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، تاثیر منفی خواهد گذاشت و کسی نباید گلایه کند.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۱۰
متاسفانه وزیر صمت هنوز به سوالات نمایندگان پاسخ نداده است

محسن کوهکن نماینده لنجان و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه معمولاً برای نصب و انتخاب یک وزیر و هیات وزیران و حتی استیضاح، هماهنگی هایی بین دولت و مجلس انجام می گرفت در گفتگو با جام جم انلاین افزود: دولت آقای روحانی از بدعنقترین دولت های بعد از انقلاب است که در همگرایی و تعامل با مجلس در مورد معرفی وزرای پیشنهادی بد عمل کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس برای اصل تفکیک قوا احترام قائل است، اما تعامل را دو طرفه می داند، گفت: دولتی که اعتقاد به تدبیر دارد باید از مشورت، بیشترین بهره برداری را بکند. اما درمورد استیضاح و یا معرفی وزرا شاهد این مولفه در این دولت نیستیم.
وی با اشاره به اینکه استیضاح آقای شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت از سوی تعدادی از نمایندگان و کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی است، افزود: متاسفانه ایشان تا به حال سه بار به کمیسیون دعوت شده، اما هر سه بار در مجلس حضور پیدا نکرده است.
کوهکن تاکید کرد: بنظر می رسد دولت باید با استیضاح کنندگان در تماس باشد و حرف‌های آنها را بشنود،‌ نمی شود در مجلس رئیس یا نواب رئیس و هیات رئیسه کمیسیون به درخواست دولت ورود کنند و کاری را انجام دهند که خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است.
نماینده لنجان در پاسخ به اینکه وقتی وزیری در جایگاهی عملکرد موفقی ندارد، چگونه است که برای وزارتخانه دیگری معرفی می شود، گفت: به طور قطع و یقین در ارزیابی نمایندگان برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت، توانمندی او بررسی خواهد شد و مجلس نمی تواند بی توجه به تجربه و عملکرد قبلی وزیر باشد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص اینکه چرا دولت اصرار دارد یک وزیر از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگری منتقل شود افزود: این را باید از آقای رئیس جمهور سوال کرد.
کوهکن درمورد رایزنی های دولت با مجلس در خصوص معرفی وزرا نیز گفت: منهای دولت مرحوم هاشمی، بقیه دولت های بعد از ایشان وقتی می خواستند وزیری را به مجلس معرفی کنند به نوعی قبل از معرفی رسمی، نظر مجلس را به دست می آورد و درهمگرایی تنگاتنگ با نمایندگان بودند ولی در دو دوره ریاست جمهوری آقای روحانی این ارتباط زیر صفر است.
وی تاکید کرد: دولتی که مدعی تدبیر و امید است باید هماهنگی ها و ارتباطات خود ،با مجلس را روی ریل تدبیر قرار دهد و نباید انتظار داشته باشد که از مجلس هزینه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها