بانک مرکزی منتشر کرد

رشد 20 درصدی نقدینگی در مرداد 97

گزیده آمارهای اقتصادی مربوط به مرداد ماه سال 1397 برای اطلاع عموم و صاحبنظران در حالی منتشر شد که محاسبات اقتصادی بانک مرکزی نشان میدهد در مرداد امسال نقدینگی با 20.5 درصد رشد نسبت به مرداد سال قبل، به 1646 هزار میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۸۲
رشد 20 درصدی نقدینگی در مرداد 97

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بخش از گزیده آمارهای اقتصادی شامل خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی اعم از بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، بانک‌های تجاری، بانک‌های تخصصی و بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی و نیز شامل ارقام عمده پولی و اعتباری و تسهیلات اعتباری بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک عقود اسلامی است.

محاسبات اقتصادی بانک مرکزی نشان می دهد که در مردادماه امسال نقدینگی با 20.5 درصد رشد نسبت به مردادماه سال قبل، به 1646 هزار میلیارد تومان رسیده است.

سهم پول از نقدینگی مردادماه امسال 2315.9 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مردادماه سال قبل 39.7 درصد رشد داشته است؛ ضمن آنکه سهم شبه پول نیز از نقدینگی 1646 هزار میلیاردی 14151 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل 17.9 درصد افزایش یافته است.

برای مشاهده سایر بخش های پولی و بانکی،تراز پرداخت ها،مالی و بودجه و بازار سرمایه و نمودارها اینجا کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها