عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین؛

​متاسفانه جامعه بین الملل در مقابل رفتارهای عربستان سکوت می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مشهور سعودی و منتقد ریاض در استانبول گفت: متاسفانه جامعه بین الملل و سردمداران حقوق بشر در مقابل رفتارهای عربستان تا جایی که ممکن است سکوت می کنند. چون می دانند پول عربستان پشتوانه آنها است.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۱۸
​متاسفانه جامعه بین الملل در مقابل رفتارهای عربستان سکوت می کند

اردشیر نوریان نماینده شهرکرد با تاکید بر اینکه با عنوان حقوق بشر همه به فکر منافع خود هستند و این امریک شعار بیشتر نیست، در گفتگو با جام جم انلاین افزود: عربستان، یکی از غیر دموکراتیک ترین کشورهای جهان و منطقه است که رفتارهایش مصادیق نقض حقوق بشر دانسته می‌شود. اما حتی با پول، اعتبار سازمان ملل را زیر سوال می برد.

وی تاکید کرد: وقتی در گوشه ای از جهان در سرزمین‌های اشغالی اتفاقی رخ می دهد و مردم برای دفاع از حقوق مشروع خود به صحنه می‌آیند و تظاهرات و مقاومت می‌کنند، شاهدیم که این رفتارها خلاف عرف بین الملل دانسته می شود. اما درمقابل عربستان که اقدامات کاملا آشکار و روشن برای نقض حقوق بشر انجام می دهد و اقدام به ترور و یا زندانی کردن مخالفانش می کند کسی دم بر نمی آورد، لذا این رفتارها، تفسیر استانداردهای دوگانه در مورد حقوق بشر در دنیا است.

نوریان با اشاره به اینکه عربستان به دنبال خفه کردن صداهای منتقد خود است گفت: ولیعهد تازه به قدرت رسیده این کشور برای دست یابی به اهدافش، از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه با بیان اینکه جهان شاهد اقدامات عربستان دریمن، سوریه و اقدامات تروریستی متعدد این کشوردر مقابل مخالفانش در سراسر جهان است، یادآور شد: افکار عمومی بین المللی به اصل موضوعات واقف است. اما آن چه در سازمان های بین المللی می گذرد با آن چه در اذهان مردم می گذرد متفاوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها