دبیر جشنواره کتاب شهرستان پارسیان اعلام کرد

حال خوش خواندن همه گیر می‌شود

یورگن بوس، رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت می گوید نمایشگاه بین المللی فرانکفورت باعث شده است تا صنعت چاپ در دنیا هنوز رو به رشد باشد. البته بیشتر به نظر می رسد که نمایشگاه بیشتر بازتابی از رشد صنعت نشر در دنیاست.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۴۰
رئیس نمایشگاه فرانکفورت: آزادی بیان ستون فقرات نمایشگاه فرانکفورت است

به گزارش جام جم آنلاین ، یک سوال رایج در دنیای دیجیتال رو به تکامل ما وجود دارد: انتشاراتی ها به اندازه کافی خودشان را با دنیای دیجیتال وفق می دهند؟

طی یک دهه، تغییرات تکنولوژیکی سریع، رکود اقتصادی جهانی و تغییر انتظارات مشتریان تجارت کتاب جهانی انعطاف‌پذیری خود را نشان داده ‌است و این بدان معناست که ناشران تا جایی که توانسته اند خود را با شرایط مختلف وفق داده اند و اجازه نداده اند که این صنعت تحت تاثیر مشکلات مختلف قرار بگیرد.

یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت می گوید:«از یک سو صنعت ما خیلی فرّار است اما از سویی دیگر اگر شما به دنیای انتشارات نگاه کنید متوجه می شوید با وضعیت ثابتی روبرو هستید. من فکر می کنم نمایشگاه کتاب فرانکفورت بازتابی از این شرایط است.»

البته صنعت چاپ و نشر در بسیاری از نقاط دنیا یک موضوع نارس و تکامل نیافته محسوب می شود اما با این حال یورگن بوس اعتقاد دارد که این صنعت رو به رشد است به خصوص در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین. این رشد، دوران گسترش بین المللی برای نمایشگاه کتاب فرانکفورت را تأمین می کند.

بوئس می گوید: «در فرانکفورت طی 10 سال گذشته ما از 60 درصد غرفه داران آلمانی و 40 درصد غرفه داران خارجی استفاده کردیم. در حال حاضر غرفه داران بین المللی بیشتری داریم اما درصد همان 65 درصد آلمانی به 35 درصد خارجی است. در کنار آن تجارت بین المللی کتاب هم برای ما اهمین دارد. به نمایش گذاشتن استعداد، داستان ها و فرهنگ ها از سراسر بخش دیگری از هیجانات موجود در این نمایشگاه است.»

بوس می افزاید: «بسیار مهم است که به صداهای دیگر گوش فرا دهید. من فکر می کنم که ما باید به عنوان یک صنعت، کتاب را سرمایه گذاری کنیم تا این صداها را در دسترس همه قرار دهیم.»

رئیس نمایشگاه در ادامه چنین می گوید: « من فکر می‌کنم ضروری است که بیشتر به نقش نمایشگاه فرانکفورت توجه کنیم. و آزادی بیان واقعاً ستون فقرات فرانکفورت است و فرانکفورت مادر همه نمایشگاه‌های کتاب است.»

سال گذشته به دنبال روند جنبش‌های ملی گرایانه در اروپا رئیس‌جمهور فرانسه به آنجلا مارکل رئیس‌جمهور آلمان در نمایشگاه ملحق شد و دو رهبر از اروپا درباره فرهنگ سخن گفتند. بوس دراینباره نیز گفت: « به من گفته شد که کتاب‌ها و ادبیات خیلی حیاتی هستند حتی وقتی که ایده‌های موجود در این کتاب ها ما را ناراحت می‌کنند. این چیزی است که باعث می شود ما دور از هم نباشیم.»

نیروی قدرتمند نمایشگاه کتاب فرانکفورت تجارت است. در نمایشگاه پیش رو نیز ناشران کسب و کار خود را انجام می دهند و بار دیگر رشد خواهند کرد

بوس می گوید: «کسب و کار نشر در حال رشد است و هم اکنون شاهد بسیاری از فعالیت ها برای صدور مجوز و بازاریابی هستیم. ما معتقدیم که این امر متوقف نخواهد شد.»

400 کتاب ایرانی در فرانکفورت 2018

نائب رییس نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از ارائه 400 کتاب ایرانی در هفتادمین دوره این نمایشگاه خبر داد.

هفتادمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت دهم الی چهاردهم اکتبر برگزار می شود و توبیاس وس می گوید که ناشران ایرانی در این دوره نیز حضور دارند.

وس پیش از این در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفته بود که ایران فرهنگی باستانی و غنی دارد اما فقط 12 درصد آثار منتشر شده ایرانی قابل ترجمه به زبان های دیگر است. وس در حاشیه همان نمایشگاه تاکید کرد که ناشران ایرانی باید خود را با تکنولوژی روز صنعت چاپ و نشر دنیا تطبیق دهند تا بتوانند آثار خود را در سطح بین المللی ارائه دهند.

کتاب های ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت در زمینه های علوم مختلف و ادبیات ارائه خواهند شد.

منبع: publishersweekly

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها