نماینده اصفهان در مجلس گفت:باطل السحر برون‌رفت از رکود اقتصادی و تحریم ها ،عملیاتی کردن 24 بند سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور است .
کد خبر: ۱۱۶۹۲۲۲
باطل السحر برون‌رفت از رکود اقتصادی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است

حجت‌الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با تاکید بر اینکه برای رسیدن به تولید ملی مسئولین ذیربط باید به مردم تکیه کنند افزود: رسیدن به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی ،مشارکت مردمی را طلب کنند تا اقتصاد ملی شکل بگیرد و قدرت شکستن تحریم ها و فشارهای اقتصادی را داشته باشد.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: اما نکته دیگر اینکه آیا تیم اقتصادی دولت دوازدهم می‌تواند این عملیات را انجام بدهد یا نه! که بر این اساس چند دلیل داریم که نشان از گرفتاری در این زمینه دارد.
سالک تاکید کرد: بعد از ابلاغ 24 بند سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تا الان، هیچ حرکتی را از ناحیه دولت مشاهده نکردیم ، البته شعارهای زیادی داده شده و 11 کمیسیون در این زمینه تشکیل شده ،اما همچنان شاهد رشد بیکاری، تعطیل شدن واحدهای صنعتی و تولیدی کشور ویا بخش کشاورزی هستیم.
وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت فعلی نتوانسته برای تولید کشور کاری انجام دهد یادآور شد: دولت نه تنها کاری نکرده بلکه شاهدیم که تحریم‌ها را با قول هایی که در بحث برجام داده از بین نبرده است.
نمایده اصفهان گفت: گره زدن مسائل اقتصادی کشور با برجام باعث شد که ما امروز شاهد برجامی نافرجام باشیم و قدرتی برای حل مسائل اقتصادی کشور نداشتیم لذا ریشه این رفتارها در نوع تفکر تیم اقتصادی دولت است که از اول انقلاب تا به الان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تفکرات اقتصادی دولت ها بخشی شرقی و برخی غربگرایانه یا کاپیتالیستی وسرمایه‌ای است افزود: این تفکر امروز در دستگاه آقای روحانی هم وجود دارد ولی انچه مطلوب جمهوری اسلامی است حفظ ارزشهای اقتصاد اسلامی است که نه غربی و نه شرقی می باشد.
سالک در خصوص اینکه در سال تولید ملی دولت تا چه اندازه توانسته به این شعار توجه کند گفت: متاسفانه دولت اصلا نتوانسته این شعار را عملیاتی کند.
نماینده اصفهان در مورد عملکرد مجلس در مورد شعار سال گفت: مجلس شورای اسلامی کارش ریل گذاری قانونی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که خوشبختانه به وظیفه خود عمل کرده و قوانین مهمی مثل کسب و کار حلال ، رفع موانع تولید وقانون تسهیل کار برای برون رفت از بروکراسی داخلی را تصویب کرده است.
این عضو فراکسیون اصولگرایان افزود:مجلس کار خود رادر مورد تصویب قوانین کار گشا انجام داده اما دولت نه تنها برنامه پنج ساله توسعه را عملیاتی نکرده ، بلکه هنوز ایین نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه را که یک سال از تصویب آن گذشته مشخص نکرده است.
وی تاکید کرد: با این شیوه نتیجه می گیریم که دولت یا اراده ندارد یا نمی‌تواند و یا نمی خواهند گامی دراین بخش بردارد، و این رفتار دولتی ها باعث شده که تولید کشور با مشکل مواجه شود.
سالک در مورد صادر شدن برخی اقلام تولیدی کشور به خارج گفت: اینکه در بخشی از تولیدات کشور صادرات غیر نفتی داریم از همت و ظرفیت ملت است وگرنه تدبیر دولت بیشتر ایجاد اختلال درامر تولید ملی می کند.
وی یکی از دلایل اختلال در اقتصاد تولید محور را عدم هماهنگی میان وزرای اقتصادی دولت دانست وافزود: وزارت صنعت، معدن ،تجارت امروز یک بخشنامه می دهد و فردا وزارت جهاد بخشنامه دیگری بر ضد وزارت صنعت صادر می کند،و متاسفانه عدم تدبیر رئیس دولت تاکنون نتوانسته همسویی میان این وزارتخانه های کلیدی ایجاد کند .
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بستر رشد تولید ملی را برای کالا‌های ملی فراهم کنیم ودستگاه‌ها اجرایی تلاش کنند با هماهنگی رفع موانع رشد تولید ملی را انجام دهند، بانک‌ها و بیمه باید فشار‌ها را بردارند و با مردم مدارا کنند؛ باید جلوی واردات بی‌رویه مخصوصا قاچاق را بگیریم، چون ورود کالا به کشور ،سبب رشد کمتر کالا‌های داخلی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها