آجیلی در گفت‌وگوی تفصیلی با جام‌جم آنلاین تشریح کرد:

CFT با تضمین یا بی‌تضمین؛ مساله این نیست

روایت خبرنگار جام جم آنلاین از جلسه بررسی لایحه CFT

اثرگذاری رای گیری مخفیانه مجلس در تصویب FATF

بر اساس رأی‌گیری امروز صبح مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون FATF با 143 رأی موافق 120 مخالف 5 ممتنع از مجموع 271 نماینده حاضر به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۰۲
اثرگذاری رای گیری مخفیانه مجلس در تصویب FATF

به گزارش خبرنگار پارلمانی جام جم آنلاین از مجلس، صبح امروز مجلس شورای اسلامی با دستور جلسه رأی‌گیری برای الحاق ایران به FATF تشکیل جلسه داد که در این جلسه نمایندگان به این موضوع رأی موافق داده و موافقت در این زمینه را اعلام کردند.

در این رأی‌گیری اگرچه تعداد آراء موافق و مخالف تفاوت چشمگیری نداشتند و تنها با اختلاف 23 رأی این لایحه به تصویب رسید، اما اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موافقت خود با این لایحه را اعلام کرده بودند و به آن رأی موافق دادند.

نکته قابل‌توجه این رأی‌گیری مخفیانه بودن آن بود که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه اعلام کرد: این نوع رأی‌گیری به خواسته خود نمایندگان صورت گرفته و به دلیل محفوظ ماندن رأی نمایندگان بوده است.

لاریجانی همچنین پیش از انجام رأی‌گیری اعلام کرد، دولت و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره پیوستن ایران به FATF نظر مثبت خود را اعلام کرده‌اند و از تصویب آن حمایت خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی جام جم آنلاین از مجلس اسامی نمایندگان مخالف که مقابل جایگاه هیات رئیسه ایستاده بودند عبارت است از: حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر؛ پژمان فر، نماینده مشهد؛ ذوالنور، نماینده قم؛ کریمی قدوسی، نماینده مشهد؛ شهریاری، نماینده زاهدان؛ موسوی لارگانی، فلاورجان از جمله مهمترین مخلفان بودند.

از سوی دیگر هنگام این اعتراض نمایندگان مخالف اعضای کمیسیون امنیت ملی از جمله اردشیر نوریان، نماینده شهرکرد، دهقانی، نماینده میبد، کواکبیان، نماینده تهران و چند تن دیگر از نمایندگان موافقین نیز کنار مخالفان و در مقابل دوربین‌ خبرنگاران به نشانه موافقت با این لایحه 4 انگشت دست خود را به نشانه موافقت بالا گرفتند.

در همین حال، با اعلام رئیس مجلس یکباره رای‌گیری آغاز شد که به سرعت این نمایندگان جایگاه هیات رئیسه را ترک کرده و برای رأی دادن پشت میزهای خود قرار گرفته و در فاصله بسیار کوتاهی این لایحه با آرای حداقلی تصویب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها