یکی از مهم ترین، حیاتی ترین و اصلی ترین تجهیزاتی که در اختیار نیروی پلیس قرار می گیرد چیزی نیست جز اتومبیل.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۲۰
نیروهای پلیس در سراسر دنیا سوار چه اتومبیل هایی می شوند؟  (تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین ، اتومبیل برای نیروی پلیس اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون اتومبیل میزان جرم و جنایت بالاتر می رود. کیف قاپ ها جولان می دهند و رانندگان، قاچاقچیان و سایر افراد متخلف هیچ مانعی برای فرار نمی بینند. به این دلایل اتومبیل بدیهی ترین وسیله ممکن برای نیروی پلیس محسوب می شود. اما باز هم هر اتومبیلی مناسب پلیس نیست. با اتومبیل های قدیمی، از رده خارج شده و مدل پایین نمی توان انتظار داشت به راحتی وظایف مربوط را انجام داد.

تقریبا همه کشورهای دنیا اتومبیل های مناسب و مدل بالایی را در اختیار نیروی پلیس خود قرار می دهند. در این میان برخی از کشورها اتومبیل هایی را به دست پلیس می دهند که قیمت بسیار نجومی دارد و جز آخرین سیستم ترین اتومبیل ها محسوب می شود.

اتومبیل پلیس ایتالیا: لامبورگینی

تردد لامبورگینی در برخی از بزرگراه های کشورهای مختلف دنیا به دلیل سرعت بسیار بالایی که دارد ممنوع است. پلیس ایتالیا برای سهولت در تعقیب و گریز از این نوع اتومبیل استفاده می کند. لامبورگینی در ایتالیا برای انتقال اعضای بدن که باید پیوند زده شود و یا انتقال خون به بیمارستان ها نیز استفاده می شود.

اتومبیل پلیس بریتانیا: موستانگ

دولت بریتانیا اتومبیل های متعددی را در اختیار نیروی پلیس خود قرار می دهد اما مسلما فورد موستانگ در میان آنها چیز دیگری است. موستانگ یکی از زیباترین طراحی های اتومبیل ها را دارد.

اتومبیل کارابینیری (ایتالیا) : آلفا جولیتا

کارابینیری یک واحد نظامی و از واحدهای اجرای قانون در ایتالیا است که مسئولیت حفظ امنیت و وظایف انتظامی هم از سوی وزارت دفاع ایتالیا و هم از سوی وزارت کشور ایتالیا به آن تفویض شده است. آلفا جولیتا که یکی از کم نظیرترین اتومبیل های دنیاست دراختیار این واحد نظامی قرار دارد.

اتومبیل پلیس دبی: بی ام دبلیو، فراری و لامبورگینی

نیروهای پلیس شهر دبی در امارات متحده عربی کمتر از فراری، لامبورگینی و بی ام دبلیو سوار نمی شوند. با این اتومبیل های فوق پیشرفته و پرسرعت کمتر مجرمی فرصت عرض اندام در خیابان های شهر دبی را دارد.

اتومبیل پلیس آمریکا: شورولت کوروت

دولت آمریکا برای نیروی پلیس خود اتومبیل های متعددی را در نظر گرفته که یکی از جالب توجه ترین آنها شورولت کوروت است، اتومبیلی حجیم و شاسی بلند. آمریکایی ها از اتومبیل های دیگری مثل انواع دوج و نیسان جی تی نیز استفاده می کنند.

اتومبیل پلیس فدرال آلمان: بنز و بی ام دبلیو

آلمان یکی از مهدهای تولید پیشرفته ترین اتومبیل های دنیاست و حالا چطور ممکن است در اختیار پلیس خود اتومبیل هایی به غیر از بنز و بی ام دبلیو قرار بدهد؟ یکی از انواع بنزهایی که پلیس های آلمانی سوار می شوند باراباس سی ال اس است که ظاهر و سرعت بسیار خیره کننده ای دارد.

اتومبیل پلیس استرالیا: آلفا جی

پلیس های سرزمین کانگورها نیز انواع و اقسام اتومبیل های مدل بالا را جهت مقابل با مجرمان و فراری ها سوار می شوند. یکی از این اتومبیل های چموش و پرسرعت آلفا جی است. این نوع اتومبیل بیشتر در شهرهای جنوبی این کشور استفاده می شود.

منبع: TOPGEAR

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها