کد خبر: ۱۱۶۷۷۸۸
اینترنت برای کلاس‌های درس چه خوابی دیده؟

شرکت در کلاس‌های آموزشی، پیدا کردن کلاس ها و دوره‌های آموزشی مناسب یا حتی استاد برای تدریس خصوصی در منزل، موضوعاتی هستند که هرکسی را در هر جایگاهی باشد حداقل برای یک‌بار درگیر خود کرده‌اند.

کنکور طی سال‌های گذشته و احتمالاً طی سال‌های آینده هیچ دانش‌آموزی را رها نکرده و نمی‌کند و همه‌ی ما، به ‌هر حال حتی یک‌بار هم که شده، برای خودمان، یا افراد خانواده و فامیل دنبال بهترین آموزشگاه کنکور گشته‌ایم. شاید برای هماهنگ شدن با تغییرات در محل کار یا گرفتن ارتقا شغلی مجبور شده باشیم در یک آموزشگاه کامپیوتر ثبت نام کنیم، یا به آموزشگاه زبان برویم. البته که حتماً دردسرهای خاص خودش را داشته است؛ اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید چه راه‌حلی برای عبور از مشکلات موجود و مطمئن شدن در مورد یک موسسه یا مدرس وجود دارد؟

تحول در نظام‌های آموزشی، راه‌حل یا مشکل؟

این روزها اینترنت و فضای مجازی به همه‌ بخش‌های زندگی‌مان وارد شده است. آموزش هم از این قضیه مستثنا نبوده. سال‌هاست که دانشگاه‌های مطرح جهان با برگزاری برخی از کلاس های آموزشی به صورت آنلاین، دوره‌های آموزشی عمومی و فراگیری برگزار می‌کنند. شرکت در این کلاس‌ها برای همه آزاد است، چرا که آموزش آنلاین معتقد است، دسترسی به دانش جزو حقوق اساسی انسان‌هاست.
آموزش آنلاین در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی رشد داشته و حالا شامل حیطه‌های تازه‌تری شده است. البته با ظهور شبکه‌های اجتماعی موضوع آموزش آنلاین بسیار دامنه‌دارتر شده، طوری که این روزها شبکه‌های اجتماعی پر شده است از کسانی که مدعی تدریس هر چیزی که فکرش را بکنید هستند، از آموزش زبان و کامپیوتر گرفته تا آموزش زبان بدن و تدریس خصوصی دفاع شخصی.

خب احتمالاً موافقید که انقلاب آموزشی «دانش برای همه» هرچند قدم بزرگی در دسترسی برابر به دانش و مهارت‌ها برای تمام انسان‌ها بوده، اما دردسرهای بزرگی هم به همراه داشته است. حتماً شما هم تجربه‌ی شنیدن چنین سؤالاتی را داشته‌اید: به کدام آموزشگاه کنکور اعتماد کنم؟ مدرک کدام آموزشگاه کامپیوتر معتبرتر است؟ برای گرفتن مدرک آیلتس کدام آموزشگاه زبان مناسب‌تر است؟ اما راه‌حل چیست؟

اعتمادسازی به کمک کاربران؛ باز هم اینترنت!



مسئله‌ای که به آن اشاره کردیم، برای سال‌ها مشکل اکثر سازمان‌ها و مراکز آموزشی بزرگ دنیا بوده است؛ اما این مسئله که با ظهور اینترنت به وجود آمد، به کمک خود اینترنت هم حل شد. به محض افزایش نگرانی‌ها و اعتراضات، متخصصان آموزش و شبکه دست به کار شدند و با راه‌اندازی شبکه‌های کاربرپسند، فضایی برای گفتگو و مبادله‌ی تجربه‌ها و اطلاعات فراهم کردند. از سوی دیگر، این سایت‌ها با جلب اعتماد دانشگاه‌ها و موسسه‌های معتبر آموزشی دنیا، محلی مطمئن برای ارزیابی کلاس ها و دوره‌های آموزشی و همچنین مدرسان خصوصی فراهم کردند. البته کار به اینجا محدود نماند. تعدادی از این سایت‌ها که امروزه شهرتی جهانی دارند، با برگزاری دوره‌های مختلف و اعطای مدرک و تأییدنامه، دست به استانداردسازی فضای آموزشی آنلاین زده‌اند و خیال کاربران را راحت کرده‌اند.

آینده‌ آموزش آنلاین و مجازی

متخصصان عرصه‌ شبکه و پیش‌بینی‌های جذابی در مورد آینده‌ دوره‌های آموزشی اینترنتی دارند. این کلاس‌ها قرار است به کمک جدیدترین فناوری‌ها تبدیل به جایی واقعی‌تر شوند. جایی که دانش‌آموزان در خانه‌های خود و پشت کامپیوترها احساس تنهایی نکنند و تعامل با استاد و همکلاسی‌ها را حتی مؤثرتر از کلاس‌های فیزیکی حس کنند. تکنولوژی‌هایی که کمک می‌کنند شما از زمانتان بیشترین بهره‌ی ممکن را ببرید، هم‌زمان تمام ابزارهای کمک‌آموزشی را در اختیار داشته باشید، و به کمک دیگر افراد کلاس مهارت‌های خودتان را بهبود ببخشید.

البته که باید حدس زده باشید، تحولات اخیر فقط محدود به کلاس‌های آنلاین و اینترنتی نیست. اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که دوست دارید انگلیسی را در آموزشگاه زبان بیاموزید، یا کار با فتوشاپ را با کامپیوترهای حرفه‌ای یک آموزشگاه کامپیوتر تجربه کنید، باز هم این تحولات جدید به کارتان خواهد آمد. وب‌سایت‌های فعال در این حوزه کارهایی مثل پیدا کردن مدرس خصوصی، دوره‌های آموزشی مختلف، آدرس نزدیک‌ترین آموزشگاه‌های شهر به محل کار یا زندگی شما، نظرات کسانی که پیش از شما دوره‌ی موردنظرتان را گذرانده‌اند، و ثبت نام آنلاین را برایتان فراهم کرده‌اند. حتی اگر شما صاحب یک آموزشگاه هستید، یا شغلتان تدریس خصوصی است، بازهم امکانات آنلاین به کارتان خواهد آمد تا راحت‌تر اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید، برای خودتان برند سازی کنید، کلاس‌هایتان را به شکل آنلاین برگزار کنید و دانش‌پذیران بیشتری جذب کنید.

ردپای خدمات آموزشی نوین در ایران

شاید کمتر از چند سال باشد که کسب‌وکارهای اینترنتی حوزه‌ آموزش در ایران پا گرفته‌اند؛ اما از آنجایی که تجربه‌ی کافی در این زمینه وجود نداشت و طراحی فرآیندهای کمک‌آموزشی به شیوه‌ی درست و مناسب کار دشواری است، باید کمی تا پیدا شدن یک گزینه‌ی مناسب منتظر می‌ماندیم. آقا اجازه یک سامانه‌ی آنلاین خدمات آموزشی است که سعی کرده تمام نیازمندی‌ها در زمینه آموزش را یکجا جمع کند طوری که به جرئت می‌توان گفت آقا اجازه جامع‌ترین سامانه آنلاین خدمات آموزش در کشور است. شما در این سایت به بهترین دوره‌های آموزشی کشور دسترسی خواهید داشت. سیستم امتیازدهی مدرسان خصوصی آقا اجازه به شما کمک می‌کند با خیال راحت با درخواست آنلاین مدرس خصوصی به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید.لیست بهترین آموزشگاه‌ها در آقا اجازه در اختیارتان خواهد بود، تا به راحتی آموزشگاه موردنظرتان را بیابید. اگر به دنبال تدریس خصوصی هستید هم نگران نباشید، اگر خودتان مدرس هستید یا یک آموزشگاه دارید، فقط کافی‌ست وارد سایت شوید و پروفایل شخصی یا برنامه‌های کلاسی‌تان را به رایگان ثبت کنید. آقا اجازه به شما کمک می‌کند به راحتی دانش‌پذیران موردنظرتان را برای دوره‌های آموزشی مختلف جذب کنید و یا با نمایش بخشی از کلاس‌ها و یا معرفی خدمات و امکانات آموزشگاه اعتماد آن‌ها را به دست آورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها